| Contactar amb El Punt - Pobles i Ciutats |
| Qui som? - El Club del subscriptor - Les 24 hores d'El Punt - Publicitat - Borsa de treball | El Punt | VilaWeb | divendres, 26 d'abril de 2024


dimecres, 28 de novembre de 2007
>

A la caça del turista de negocis

Els expositors de la fira EIBTM estan segurs que les trobades de treball que mantindran al saló acabaran amb èxit

M.A. LUQUE. Barcelona

+ Un expositor de la fira EIBTM manté una reunió amb una executiva. Foto: JUANMA RAMOS

El turisme de negocis genera quatre vegades més beneficis que el convencional a Catalunya. «El turista de convencions, esdeveniments i viatges d'incentius té un alt poder adquisitiu, és professional i busca establiments d'alta qualitat, i això genera riquesa», assenyala Sònia Serracarbassa, responsable de projectes de Turisme de Catalunya. Per això, la Generalitat està treballant per atreure més visitants amb aquest perfil. El marc ideal per aconseguir-ho és el saló de referència mundial en el sector de la indústria de les convencions i del turisme d'incentius i negocis, l'EIBTM (European Incentive, Business, Travel and Meetings), que va començar ahir i que se celebrarà fins dissabte al recinte firal de la Gran Via de l'Hospitalet.

L'avantatge d'aquesta cita internacional és que els expositors, que són proveïdors de la indústria de turisme de negocis, ja tenen des de fa mesos una agenda prefixada de reunions de treball amb els executius responsables de l'organització de congressos, esdeveniments i viatges d'incentius. Això facilita que la trobada acabi sovint amb un contracte.

Un dels expositors en auge és la Xina, que vol aprofitar el seu espectacular creixement econòmic per mostrar-se com una destinació ideal per al turisme de convencions. Liu Wu Xiong, adjunt a la presidència de China International Travel Service Head Office, va indicar que el gegant asiàtic genera «noves oportunitats». Per això està convençut que captarà els operadors i intermediaris. «Segur que tindrem èxit, només que una part de les reunions en aquesta fira es concretin ja en tindrem prou», va assegurar.

Mèxic també ha augmentat la presència d'empreses que volen participar en l'EITBM. «Veuen que hi ha possibilitat de tancar cercles de comercialització aquí», va assenyalar Eduardo Pérez, enllaç de relacions públiques de promoció turística de Mèxic.

Hongria està present per tercer any consecutiu al saló. El director de l'oficina nacional de turisme d'Hongria, József Németh, afirma que les negociacions que comencen aquí es concreten «immediatament o com a màxim en un dia».

En la mateixa línia, Ali Ahmed Al Hosani, director de promoció d'Abu Dhabi (Emirats Àrabs Units), va assegurar que la seva presència al saló «és molt beneficiosa» perquè els permet donar a conèixer el seu país. Afirma que l'any passat aquests visitants de negocis van augmentar un 10% i espera que aquest any torni a pujar el mateix percentatge. Això sí, destaca que l'objectiu és atreure el turista «selecte». Un expositor més modest és el de Zàmbia, Sue Kbwe-Rickens, executiva de màrqueting de la Turism Council of Zambia, admet que aquest país africà «no és gaire conegut», però que «té moltes coses per oferir al món després dels negocis».



Aquest és un servei de notícies creat pel diari El Punt i distribuït per VilaWeb.
És prohibida la reproducció sense l'autorització expressa d'Hermes Comunicacions S.A.