| Contactar amb El Punt - Pobles i Ciutats |
| Qui som? - El Club del subscriptor - Les 24 hores d'El Punt - Publicitat - Borsa de treball | El Punt | VilaWeb | dijous, 25 d'abril de 2024


diumenge, 25 de novembre de 2007
>

Els municipis del Baix Penedès uniran esforços per insistir de nou al govern que no desdobli l'N-340

Així ho van decidir en una jornada sobre les infraestructures viàries a la comarca

G. PLADEVEYA. Banyeres del Penedès
Banyeres del Penedès va ser marc ahir d'una nova conferència entorn del pla territorial parcial del Camp. En l'acte hi va ser present l'alcalde de Bàscara, Lluís Lloret, qui demana juntament amb 29 localitats més que l'AP-7 entre Girona i Figueres tingui quatre carrils per sentit per evitar que es desdobli l'A-2. Aquest reclam va servir per posar sobre la taula la idea de fer un front comú entre els nuclis del Baix Penedès davant del Ministeri de Foment, ja que la majoria estan en contra de desdoblar l'N-340.


+ La sessió d'ahir sobre infraestructures a Banyeres. Foto: EL PUNT

Les infraestructures viàries van ser el focus de debat d'una nova conferència que es va celebrar ahir a Banyeres del Penedès per difondre les propostes del pla territorial parcial del Camp, com el pas de l'A-2 per la Cobertera. Es tractava de la tercera sessió d'aquest mes sobre qüestions referents al territori, que s'han impulsat gràcies a la col·laboració del Consell Comarcal, la Plataforma No fem el CIM i un grup de poblacions contràries al polèmic centre integral de mercaderies (Llorenç del Penedès, l'Arboç, Banyeres del Penedès, Sant Jaume, la Bisbal del Penedès).

Un dels convidats va ser l'alcalde de Bàscara, Lluís Lloret, qui va manifestar als assistents el seu interès per aconseguir que el tram de l'autopista entre Girona i Figueres tingui quatre carrils per sentit i que per tant, com a contrapartida, no es desdobli l'antiga N-2. Aquesta exposició va servir per engegar un intercanvi d'experiències, ja que el reclam que es fa tant des de Bàscara com des de 29 nuclis més compresos entre la Jonquera i Tordera és molt similar al que es viu aquí. En aquest sentit, un dels integrants de la Plataforma No fem el CIM, Pau Batlle, va recordar que a gairebé tots els pobles de la comarca els semblaria bé que l'AP-7 tingués quatre carrils per sentit entre el peatge de Martorell i el de Salou i que, a més, tot aquest tram fos gratuït. «Si es desdoblés l'N-340 s'haurien d'expropiar unes 127 hectàrees de terreny. En canvi, com que ara s'està executant el tercer carril de l'AP-7, si es tracés el quart tan sols s'haurien d'ocupar uns 3,5 metres per l'exterior de la calçada». A banda, la unió d'aquests 30 nuclis de la demarcació de Girona va evidenciar novament que s'ha de fer el mateix al Baix Penedès. La idea, doncs, seria sumar esforços entre els diferents ajuntaments, ja que es va considerar que serien un bon trampolí per fer arribar tant al govern espanyol com a la concessionària de l'autopista, Acesa, el rebuig que es continuï trinxant la comarca.



CONTRAOFERTA PEL CIM
Des de la Plataforma No Fem el CIM es va qualificar «d'acte prudent» el fet que el govern català hagi retirat el Logis Penedès de les previsions d'inversió logística pel 2008. «Tot i que podria semblar bona voluntat, no podem oblidar que aquest anunci de la Generalitat ha arribat per la pressió que s'ha fet des del territori en contra d'aquesta instal·lació». Tot i això, pensen que la intenció real del govern és que es faci el CIM i que, per això, els presentaran una contraoferta que rebi més adhesions de la comarca: «Potser en un futur ens intentaran vendre la plataforma logística dient-nos que incorporarà centres universitaris o bé instal·lacions que incorporin les últimes tecnologies».


 NOTÍCIES RELACIONADES

>Defensa de l'Alt Camp

>Municipis del Baix Penedès tornaran a pressionar perquè no es desdobli l'N-340

Aquest és un servei de notícies creat pel diari El Punt i distribuït per VilaWeb.
És prohibida la reproducció sense l'autorització expressa d'Hermes Comunicacions S.A.