Més de cinquanta persones van presentar ahir la Crida Nacional a Esquerra Republicana, que té per objectiu «rellançar ERC i construir la majoria independentista». Un dels impulsors, ja habitual en aquesta mena d'actes d'aquest moviment, és el professor de la UPF, Hèctor López Bofill, que va indicar que aquest moviment s'adhereix a la crida que ja ha fet el president d'ERC, Josep-Lluís Carod-Rovira, per la qual demanava assolir la xifra de 30.000 militants per a la formació independentista.
I és en aquest punt que persones com Diego Arcos, la periodista Rut Martínez, el professor Antoni Abad, el poeta Sebastià Alzamora o l'escriptor Miquel de Palol fan un pas endavant i demanen l'entrada a Esquerra. Sobre aquest fet, López Bofill va mostrar la seva esperança que el partit vagi més de pressa amb l'adhesió d'aquestes nous militants que no pas amb la seva, encara que no l'hagin «vetat», per ara.
Prenent exemple de la crida que va liderar Àngel Colom, aquesta segona crida vol ser un instrument que permeti a ERC apropar-se als que se senten independentistes.