| Contactar amb El Punt - Pobles i Ciutats |
| Qui som? - El Club del subscriptor - Les 24 hores d'El Punt - Publicitat - Borsa de treball | El Punt | VilaWeb | dijous, 11 de juny de 2026


dissabte, 10 de novembre de 2007
>

Una línia de llenceria «cosmètica» de Belcor hidrata la pell durant el seu ús

La marca del grup igualadí Vives Vidal incorpora tecnologia de Nurel i teixit de la maresmenca Dogi

JORDI TORRENTS. Barcelona
Una col·lecció de llenceria que incorpora unes microcàpsules amb les propietats cosmètiques de l'àloe vera i la vitamina E per a la pell de les usuàries. No és ciència-ficció, sinó el resultat de cinc anys de feina de tres companyies. D'una banda, l'aragonesa Nurel, del grup Samca, ha creat una microfibra que permet l'encapsulament de productes cosmètics. D'una altra, la tèxtil Dogi, del Masnou, ha desenvolupat la fibra, i el grup igualadí Vives Vidal llançarà al mercat, el febrer del 2008, una col·lecció sota la marca Belcor. L'efecte cosmètic dura igual que l'article, que tindrà un preu similar al d'altres productes de la marca.


+ Caballero (Samca), Leiva (Belcor) i Currius (Dogi), amb sostenidors de la nova línia. / Foto: J.T.

El director de l'àrea de recerca (R+D) del grup Samca, Miguel Ángel Caballero, explica que «és moda» parlar de nanotecnologia, però que ells fa més de cinc anys que investiguen per crear la microfibra Novarel Aloe Antiox, «protegida per tres patents internacionals», hi afegeix. Tècnicament, es tracta d'unes microcàpsules poroses, integrades dins de la fibra. «L'efecte cosmètic i hidratant surt per difusió i a partir del contacte amb la pell», i al contrari que altres aplicacions superficials i efímeres pot resistir més d'un centenar de rentades, tal com han comprovat els mateixos responsables de Nurel. Així, partint de la base que la vida mitjana d'uns sostenidors o unes calces és d'uns dos anys, Caballero apunta que, passat aquest temps, l'efecte cosmètic encara és gairebé la meitat que en el seu origen. Ell mateix destaca els beneficis de l'àloe vera, «considerada com la planta de la salut i la bellesa», ja que ofereix efectes regeneratius de la pell, hidratants i antiirritants, als quals cal afegir els antioxidants i antienvelliment de la pell de la vitamina E. Segons el responsable de Nurel, s'han basat en estudis universitaris i en enquestes dutes a terme a dones a França per comprovar la qualitat del producte. Així, detalla, en les enquestades s'ha detectat un 14% més d'hidratació de la pell després de vuit hores d'ús, mentre que el percentatge s'enfila fins al 27% després d'una setmana. En un 81% dels casos, les dones consideren que aconsegueixen una pell més suau.



«NOVA GENERACIÓ» TÈXTIL


Des de la tèxtil maresmenca Dogi, el seu director d'R+D, Joan Currius, reitera la llarga tasca investigadora que hi ha darrere el producte, i afirma: «Ens trobem davant una nova generació de teixits.» El toc final, però, ha passat per les mans del dissenyador de Belcor, Manuel Leiva, que defensa la necessitat de crear valor afegit en el tèxtil català perquè sigui més competitiu i pugui afrontar la invasió asiàtica. Leiva va explicar: «Hem de ser originals i innovadors en aquesta Europa que no para de plorar.» Leiva té clar que la col·lecció que llançarà d'aquí a tres mesos és especial, i que «no hi ha cap mena de límit per crear fantasia, mentre sigui possible tècnicament». La col·lecció, sota el nom 649 de Belcor, inclou quatre models de sostenidors, calces i samarretes d'ús interior. El preu final en el mercat, assegura Leiva, està «molt controlat» per tal de minimitzar-lo al màxim, és a dir, perquè acabi tenint per a la clienta un cost similar al d'altres productes de la marca. De moment, no s'ha previst cap línia cosmètica per als homes.

 NOTÍCIES RELACIONADES

>Nurel i Dogi ja planifiquen crear altres productes

Aquest és un servei de notícies creat pel diari El Punt i distribuït per VilaWeb.
És prohibida la reproducció sense l'autorització expressa d'Hermes Comunicacions S.A.