| Contactar amb El Punt - Pobles i Ciutats |
| Qui som? - El Club del subscriptor - Les 24 hores d'El Punt - Publicitat - Borsa de treball | El Punt | VilaWeb | dimarts, 9 de juny de 2026


dissabte, 10 de novembre de 2007
>

Montilla envia el text de la conferència en què alerta de la desafecció de Catalunya a tots els presidents autonòmics



ANNA SERRANO. Barcelona

José Montilla van enviar ahir a tots els presidents autonòmics el text de la conferència que va fer dimecres a Madrid, en la qual advertia que l'allunyament emocional de Catalunya pot ser «irreversible» si no canvia el tracte que rep d'Espanya. L'objectiu, segons van explicar des de la Presidència, és que en coneguin el contingut de primera mà, sobretot després de la polèmica oberta per la seva contundència. El president de la Junta d'Extremadura, Guillermo Fernández Vara (PSOE) –amb qui Montilla va parlar ahir–, va criticar-la i va dir que la culpa del que li passa a Catalunya no la té la resta de l'Estat. Ahir, en canvi, el lehendakari Juan José Ibarretxe va subscriure les paraules del President.

L'avís de Montilla ha causat malestar en l'executiu estatal, des d'on afirmen que José Luis Rodríguez Zapatero ha abor dat, amb el consegüent desgast del PP, carpetes històriques com ara el nou Estatut i el retorn dels papers. María Teresa Fernández de la Vega deia dijous que en aquesta legislatura han donat resposta a «moltes aspiracions de la societat catalana».

Precisament, el president de la Generalitat va fer ahir –ho havia fet dimecres– un reconeixement al govern de Rodríguez Zapatero com «el que està fent més per Catalunya» i, també, el que més hi ha invertit. Agafant-se a les dades presentades per Foment del Treball que demostren que Catalunya pateix un dèficit d'inversions des de fa 15 anys, Montilla va instar CiU i el PP a admetre la seva responsabilitat en l'actual situació, i els va apuntar com els «causants del dèficit inversor que arrosseguem». L'acord Castells-Solbes –que l'executiu de La Rioja estudia portar al Constitucional–, va dir, reforçarà la inversió actual.

Les reaccions van continuar. Jordi Pujol va celebrar la intervenció de Montilla a Madrid «per defensar Catalunya» però li va retreure que ho hagi fet «tard» i que, mentrestant, hagués dit «que no passava res», quan sí que passava. La presidenta de CpC, Carme Valls, en canvi, va subratllar la valentia del President i va exigir que es revisin els projectes aprovats per CiU i el PP.



 NOTÍCIES RELACIONADES

>1-D: som una nació i diem prou!

>Pel Dret de Decidir convoca una manifestació l'1-D contra el «menyspreu» de l'Estat

Aquest és un servei de notícies creat pel diari El Punt i distribuït per VilaWeb.
És prohibida la reproducció sense l'autorització expressa d'Hermes Comunicacions S.A.