| Contactar amb El Punt - Pobles i Ciutats |
| Qui som? - El Club del subscriptor - Les 24 hores d'El Punt - Publicitat - Borsa de treball | El Punt | VilaWeb | divendres, 29 de març de 2024


dimecres, 7 de novembre de 2007
>

Adif va demanar 35 cops per carta canvis al túnel



XAVIER MIRÓ. Barcelona

L'Administrador d'Infraestructures Ferroviàries (Adif) va demanar fins a 35 cops per carta a la constructora OHL que fes canvis en la manera de construir el túnel de Bellvitge on hi ha hagut esvorancs continuats, fet que ha obligat a tancar les vies de rodalies i que ha paralitzat les obres del tren d'alta velocitat (TAV). Ho va revelar ahir el secretari d'estat d'Infraestructures, Víctor Morlán, en declaracions al programa El matí de Catalunya Ràdio. Segons el responsable del Ministeri de Foment, l'organisme gestor de l'obra va sol·licitar «34 o 35 vegades per carta» a l'empresa constructora que tingués en compte «una sèrie de feines que havien d'executar de manera diferent», però les peticions no van ser escoltades. «Entenem que ja no és només un problema del sòl, que també ho és, sinó que veiem que el procediment constructiu que es va fer servir per dur a terme la construcció del túnel no va ser l'adequat», va concloure Morlán. En aquest sentit, el president del govern espanyol, José Luis Rodríguez Zapatero, va explicar en la seva compareixença al Congrés que l'error constructiu havia estat el material que l'empresa OHL havia triat per segellar les juntes entre les pantalles del túnel que excavava. El material no va impermeabilitzar bé les juntes tal com l'empresa preveia i no va evitar les filtracions continuades d'argiles i limbes cap a l'interior del túnel, fet que va causar esvorancs i moviments de terres al subsòl exterior.



AUSCULTEN L'AVINGUDA VILANOVA


D'altra banda, Adif va confirmar ahir que ha començat els treballs d'auscultació dels terrenys situats entre les pantalles del túnel problemàtic i els edificis de l'avinguda Vilanova de Bellvitge. Els treballs es fan cada dos metres i mig i en les quatre direccions, per comprovar l'estabilitat del terreny fins a 20 metres de profunditat. Les anàlisis es fan per mitjà de radars geotècnics, però també per mitjà de perforació dinàmica. Un cop obtinguts els resultats, es faran les injeccions de morter en els casos que es consideri necessari per reforçar la duresa del terreny. De moment, al voltant de l'estació de Bellvitge de rodalies i al tram entre aquesta i l'estació de Sants, ja s'han fet 163 injeccions de morter per tapar cavitats del subsòl.

 NOTÍCIES RELACIONADES

>Foment estudiarà si compensa els usuaris un cop restablert el servei de rodalies

>Trànsit encara no sap quan aplicarà la limitació dels 80 km/h en període de proves

>Les infraestructures irrompen com la principal preocupació dels barcelonins

>Darrere el brollador

>Es crea la primera plataforma d'afectats per les obres del TAV

>El govern fa seu el fastigueig ciutadà

Aquest és un servei de notícies creat pel diari El Punt i distribuït per VilaWeb.
És prohibida la reproducció sense l'autorització expressa d'Hermes Comunicacions S.A.