| Contactar amb El Punt - Pobles i Ciutats |
| Qui som? - El Club del subscriptor - Les 24 hores d'El Punt - Publicitat - Borsa de treball | El Punt | VilaWeb | diumenge, 28 d'abril de 2024


divendres, 26 d'octubre de 2007
>

Trànsit escurça el carril bus de la C-31 per evitar un nou col·lapse circulatori

Les cues van arribar als 12 quilòmetres i les retencions van durar més de tres hores i mitja

ANNA BALLBONA. Barcelona
Per avui el Servei Català de Trànsit ha decidit escurçar el carril bus i l'addicional habilitats a la C-31, després del col·lapse circulatori que hi va haver ahir. La C-31 va arribar a tenir 12 quilòmetres de cua i els conductors van tardar fins a una hora i mitja a fer el trajecte de Gavà a Barcelona. Trànsit admet que el dispositiu «no va acabar de funcionar» i que va generar «un dels pitjors» dies de retencions aquest any al corredor del Llobregat, d'entrada a Barcelona. Trànsit atribueix el caos al fet que molts autobusos no van utilitzar el carril bus i que els vehicles tampoc van circular pel carril addicional. Per això han retallat la llargada dels carrils.


+ La C-31, amb el carril bus al centre de la imatge i el carril addicional buit, a la dreta. / Foto: O.D.

Després que en els tres primers dies d'afectació pel tall de tres línies de rodalies i una de Ferrocarrils de la Generalitat la C-31 i la C-32 experimentessin augments en el nombre de cotxes, però sostinguts, el quart dia va arribar el col·lapse a la carretera. Just ahir s'estrenava el carril bus a la C-31, amb l'objectiu de reduir el temps que tarden els autobusos que cobreixen el servei de rodalies de 75 a 50 minuts. I els autobusos ahir van fer via, però els cotxes van quedar atrapats en un embús monumental. La C-31 va tenir fins a 12 quilòmetres de retenció i la cua va durar tres hores i mitja (en condicions normals, no hauria de sobrepassar els sis quilòmetres), mentre que la C-32 va acumular 11 quilòmetres de col·lapse (el doble de l'habitual).

Segons el director del Servei Català de Trànsit, Josep Pérez Moya, les causes del col·lapse són que no tots els autobusos dels més de 200 que ofereixen aquest servei van circular pel carril bus i la gairebé nul·la utilització del carril addicional per a cotxes. Es calcula que en les hores punta d'ahir van traslladar uns 15.000 viatgers. «Hi ha conductors amb GPS que han buscat vies més ràpides, com la C-32 o d'altres alternatives, i han creat més confusió al conjunt d'usuaris», va explicar ahir Pérez Moya. Per això va reclamar a Renfe que obliguin els autobusos a «circular pels trams assignats». «No té sentit que donem als autobusos vies més ràpides quan després no van per l'itinerari recomanat», va indicar. Pel carril bus només passava un autobús cada set o vuit minuts, en lloc de la freqüència prevista d'un per cada minut. En veure'l buit, alguns conductors van ocupar-lo, i d'altres ho van fer per indicació dels Mossos d'Esquadra. Si els primers seran multats o no per la infracció, Pérez Moya no ho va voler aclarir. Quant al carril addicional, va admetre l'error de situar-lo en un punt on no hi havia cues i que havia faltat senyalització.

Per esmenar-ho, els dos carrils, operatius des de dos quarts de set fins a les deu del matí, s'han retallat: dels 13 quilòmetres amb què van començar ahir passen als set d'avui. A més, s'han fet començar més a prop de Barcelona.

Davant d'aquesta situació el portaveu de CiU al Parlament, Felip Puig, va exigir ahir la dimissió de Pérez Moya a qui va titllar d'incompetent.



 NOTÍCIES RELACIONADES

>Rubalcaba admet que no van explicar bé que el TAV afectaria Rodalies

>els afectats

>Josep Andreu (ERC) retreu a Vallès (PSC) que s'hagi amagat

>Foment no descarta ampliar la gratuïtat fins a Tarragona

>El TAV, pendent de l'Audiencia Nacional

Aquest és un servei de notícies creat pel diari El Punt i distribuït per VilaWeb.
És prohibida la reproducció sense l'autorització expressa d'Hermes Comunicacions S.A.