| Contactar amb El Punt - Pobles i Ciutats |
| Qui som? - El Club del subscriptor - Les 24 hores d'El Punt - Publicitat - Borsa de treball | El Punt | VilaWeb | dissabte, 4 de maig de 2024


dijous, 25 d'octubre de 2007
>

Punt i a part. Quan tot acabi a Sants, començarà a la Sagrera




Els problemes per a rodalies no hauran acabat quan acabin les obres del TAV a Sants. Llavors començaran les obres a la Sagrera. I es tracta d'un altre punt sensible de la xarxa ferroviària catalana: per allà passen dues línies de rodalies i els trens de mitjana distància cap a Girona.

Els problemes de Sants, es repetiran a la Sagrera? Segons Adif, no. Per tres motius. El primer, que els estudis geològics en poder d'Adif diuen que el subsòl de la Sagrera és molt més sòlid i compacte que la zona argilosa de l'Hospitalet i els accessos a Sants, segons una portaveu de la companyia. D'aquesta manera, els esvorancs que han provocat els ensurts d'aquests dies no s'haurien de produir.

En segon lloc, perquè la Sagrera no és una zona tan sensible per a la xarxa de rodalies com l'entrada a Sants. Per la Sagrera hi circulen actualment dues línies de rodalies, la C1 cap al Maresme i la C2 cap al Vallès Oriental, així com els trens de mitjana distància en direcció a Girona. En canvi, per Sants hi passen totes les línies de rodalies, de mitjana i de llarga distància. Tot i això, pel tram més directament afectat aquests dies, el de Bellvitge, només hi passen tres línies: la C2, la C7 i la C-10. L'any 2009 –si el calendari canvia– totes les línies també passaran per la Sagrera, on hi haurà l'estació central del TAV; però mentre la instal·lació no estigui feta, les línies afectades només serien, si hi ha incidències, les dues que hi passen actualment.

I, en tercer lloc, Adif creu que no hi haurà tantes incidències com a Sants perquè a la Sagrera la platja de vies és molt més ampla i permet operar amb més comoditat, sense afectar el servei actual. Bona part de l'actual platja de vies està en desús, destinada a l'antiga estació de mercaderies. Adif preveu actuar allà com ho va fer amb el TAV i el cobriment de les vies a Vilafranca. Allà, es va construir una via provisional per on traslladar les vies de rodalies en funcionament, una operació que a Sants i l'Hospitalet no s'ha pogut fer per falta d'espai, segons Adif. Tot i això, a Vilafranca es van produir problemes un estiu, quan es van reduir freqüències de pas de rodalies i provisionalment hi havia una única via.

La Sagrera, però, té altres dificultats pròpies. L'informe d'impacte ambiental obliga a respectar el pas de les aigües subterrànies que baixen del nord de la ciutat en direcció al mar, i a traslladar, pedra a pedra, una masia del segle XVI que és al mig del pou d'atac per on començarà a treballar la tuneladora en direcció a Sants.

Als veïns, de moment, els han assegurat, en la comissió de seguiment amb les entitats, que les obres a la Sagrera i Sant Andreu seran plàcides: a partir de les deu de la nit es deixarà de treballar. Vist el que passa a Sants, no tothom s'ho creu.



 NOTÍCIES RELACIONADES

>Punt i a part. Més TAV, peti qui peti

Aquest és un servei de notícies creat pel diari El Punt i distribuït per VilaWeb.
És prohibida la reproducció sense l'autorització expressa d'Hermes Comunicacions S.A.