| Contactar amb El Punt - Pobles i Ciutats |
| Qui som? - El Club del subscriptor - Les 24 hores d'El Punt - Publicitat - Borsa de treball | El Punt | VilaWeb | dissabte, 27 d'abril de 2024


dijous, 25 d'octubre de 2007
>

La UGT xifra en 28,9 milions les pèrdues pel fet d'entrar tard a la feina

Els 160.000 afectats allargaran la jornada laboral una hora diària de mitjana

ROSA M. BRAVO. Barcelona
El cost que en l'àmbit laboral estan provocant les últimes incidències de rodalies és de 28.976.000 euros. Així ho ha calculat el sindicat UGT, que pren com a punt de partida l'hora de mitjana que els usuaris triguen de més per arribar a les seves destinacions arran de la falta de circulació entre Bellvitge i Sants de Renfe i a les estacions de Sant Josep i Gornal de Ferrocarrils de la Generalitat. Cal afegir-hi els perjudicis personals i familiars que provoca el fet d'haver d'invertir més temps en els trajectes.


+ Un usuari puja en un bus a plaça Espanya assistit per informadors. Foto: GABRIEL MASSANA

Una usuària que viatja cada dia entre Segur de Calafell i Barcelona, Maria del Mar Benavente, ho explicava a aquest diari fa dos dies: amb el servei substitutori d'autobús arriba una hora tard a la feina. «L'empresa és flexible i no em posa cap problema, però després he de recuperar aquesta hora o el temps que arribi tard. Això representa que en comptes d'arribar a casa a les sis de la tarda ho faig a les vuit, i tinc una nena petita», deia. Aquest cas és paradigmàtic del que s'estan trobant els prop de 160.000 afectats per les incidències a la xarxa ferroviària, i la UGT ha pres com a mitjana una hora diària per calcular el cost laboral de les incidències: 18,11 euros l'hora extra per 160.000 treballadors i els deu dies laborables que es preveu que duri la interrupció de la circulació entre Bellvitge i Sants. En total, prop de 29 milions d'euros.

Per al sindicat, el cost quantificable no és tanmateix l'única pèrdua que ha provocat les obres del tren d'alta velocitat (TAV). Segons assenyalen des de la UGT, «les hores que els usuaris destinen a la realització dels seus desplaçaments perjudiquen la seva conciliació de la vida laboral i personal per tal de complir amb l'horari de treball». Així, els usuaris de les línies afectades «estan perdent temps que abans destinaven a altres tasques, com ara acompanyar els fills a escola, els estudis, etc.». A més, el fet que molts decideixin sortir abans de casa per arribar puntualment a la feina «suposa una davallada en les hores de son, amb la qual cosa la salut dels treballadors també es veu afectada». Les molèsties i els maldecaps que ocasionen els desplaçaments en autobusos, les rutes alternatives i els desplaçaments, en definitiva, estan augmentant l'estrès dels treballadors, segons denuncia el sindicat.



CCOO HO ESTUDIA
El sindicat CCOO està elaborant per la seva banda un estudi de les repercussions econòmiques que en el món laboral estan provocant els incidents de les obres del TAV. El responsable de mobilitat del sindicat, Manel Ferri, va explicar ahir que el sindicat està treballant per obtenir dades de les hores perdudes, «fet que no és una tasca fàcil». Ferri aclareix que cal tenir en compte no només les pèrdues laborals sinó també l'afectació en la vida personal i familiar. «Hem de traduir la indignació en dades i demanar a l'administració què està fent per quantificar la incidència» del desgavell en les famílies, segons el responsable sindical. Ferri considera que «fa dos anys que tenim incidències, però ara s'ha traspassat la línia vermella».


 NOTÍCIES RELACIONADES

>«Emporta't roba per 15 dies»

>Foment acusa OHL de no haver fet els canvis proposats perquè no s'afectés Rodalies

>Montilla es resisteix a demanar la dimissió d'Álvarez i CiU el força a comparèixer

>Punt i a part. Més TAV, peti qui peti

>Punt i a part. Hereu reclama que l'Ajuntament sigui present en totes les reunions dels responsables de l'obra

Aquest és un servei de notícies creat pel diari El Punt i distribuït per VilaWeb.
És prohibida la reproducció sense l'autorització expressa d'Hermes Comunicacions S.A.