| Contactar amb El Punt - Pobles i Ciutats |
| Qui som? - El Club del subscriptor - Les 24 hores d'El Punt - Publicitat - Borsa de treball | El Punt | VilaWeb | divendres, 19 d'abril de 2024


dimarts, 23 d'octubre de 2007
>

Les agències de viatges acusen les oficines de turisme d'intrusisme

La llei del 2002 que la Generalitat es va comprometre a refer els permet vendre nits d'hotel

IMMA BOSCH. Girona
Les agències de viatges acusen les oficines de turisme d'intrusisme perquè venen nits d'hotel i reclamen a la Generalitat que refaci la llei de turisme del 2002 que ho permet. Aquest va ser un dels temes que van sorgir ahir en el decurs d'una jornada que va organitzar l'Escola d'Hostaleria i Turisme de Girona per donar a conèixer a l'alumnat com està el sector. Aquesta llei, que la Generalitat «es va comprometre a refer-la», permet a les oficines de turisme de «pobles on no hi hagi qui pugui prestar el servei» a vendre fins a tres nits d'hotel. Les agències asseguren que la funció de les oficines de turisme és informar i «no vendre estades».


+ David Mascort, amb la resta de ponents de la jornada d'ahir. Foto: I. BOSCH

La llei es va fer el 2002 i la Generalitat actual, segons va explicar ahir David Mascort, director dels serveis territorials d'Innovació, Universitats i Empresa, «es va comprometre a refer-la però no immediatament». Mascort pensa que la llei deixa molt clar quines oficines de turisme poden vendre nits d'hotel i quines no. Reconeix, però, que la llei «ha d'estar desenvolupada per uns reglaments que no s'han fet». «Hi estem treballant», va concloure.

La representant de la vocal de l'Associació Catalana d'Agències de Viatges i directora de Viatges Ter de Girona, Mònica Puig, creu que amb aquesta llei es permet que les oficines de turisme facin «intrusisme». «Cadascú ha de fer la seva funció. Les oficines de turisme han d'informar i, en tot cas, dirigir el client, però mai han de fer la venda de nits d'hotel ja que aquesta és la nostra feina», va dir.

En l'acte també es va parlar d'intrusisme en altres col·lectius com ara el cas dels animadors. «Això passa, però, perquè hi ha més demanda que oferta», van dir. En la jornada, que va ser moderada per Martí Sabrià, gerent de la Unió d'Hostaleria de la Costa Brava Centre, es va parlar de l'oferta de sol i platja i del turisme cultural, de la falta de treballadors especialitzats, de la venda d'estades per internet, del turisme de negocis, dels viatges per carretera amb autobusos, de les companyies de baix cost, i de per què la marca Barcelona ha superat en viatgers la Costa Brava. En aquest sentit, Sabrià va dir que a les comarques gironines «tothom fa la guerra pel seu compte i s'haurien de sumar oportunitats per vendre la demarcació conjuntament».



Aquest és un servei de notícies creat pel diari El Punt i distribuït per VilaWeb.
És prohibida la reproducció sense l'autorització expressa d'Hermes Comunicacions S.A.