| Contactar amb El Punt - Pobles i Ciutats |
| Qui som? - El Club del subscriptor - Les 24 hores d'El Punt - Publicitat - Borsa de treball | El Punt | VilaWeb | dimecres, 24 d'abril de 2024


dimarts, 23 d'octubre de 2007
>

L'efecte de la Fira de Frankfurt farà créixer el turisme alemany en dos o tres anys

Turisme de Catalunya vol aprofitar la promoció de la cultura catalana per augmentar la quota d'aquest mercat emissor

MIQUEL A. LUQUE. Barcelona
Catalunya va rebre l'any passat 1.472.000 turistes alemanys. Aquest mercat representa el quart emissor per al Principat després de França, el Regne Unit i Bèlgica i els Països Baixos. La Generalitat, però, calcula que la quota dels alemanys en el pastís turístic català s'incrementarà a mitjà termini –dos o tres anys – i ho farà aprofitant l'efecte de la Fira de Frankfurt. De fet, Turisme de Catalunya ha anomenat el 2007 com «l'any de promoció d'Alemanya». Ahir, en el marc d'unes jornades professionals, un centenar d'empresaris de la demarcació de Barcelona es van entrevistar amb els responsables de les oficines catalanes de promoció turística a l'exterior per rebre informació referent a les tendències i oportunitats del turisme als països emissors.


+ Turistes prenent el sol a la platja de Lloret de Mar. Foto: LAURA JUANOLA

«Confiem que Alemanya agafarà una velocitat de creuer i augmentarà la seva quota de mercat.» El director de Turisme de Catalunya, Ignasi de Delàs, creu que en un període d'entre «dos o tres anys» es veuran els efectes de la promoció del Principat en aquest país. De Delàs va afegir que aquest any s'ha apostat pel mercat alemany «per aprofitar aquesta extraordinària plataforma que ens donava la Fira de Frankfurt».

Segons l'últim estudi sobre el mercat emissor alemany, l'estada mitjana del turista d'aquest país a l'Estat és d'11,7 dies. El perfil és el de famílies amb fills grans i parelles d'adults entre 24 i 44 anys. Es tracta d'un turisme molt estacionalitzat, marcat pel pes del sol i la platja i les polítiques de vacances aplicades pels estats federals alemanys. Durant el 2006, el 9,38% dels 15,7 milions de turistes estrangers a Catalunya procedien d'Alemanya

França és el primer mercat emissor per al Principat. Més de quatre milions de francesos, un 26,1%, van visitar el territori català. El Regne Unit –amb 2,2 milions de turistes– i Bèlgica i els Països Baixos –amb 1,5 milions de turistes– són els països que més escullen Catalunya com a destinació turística.



APOSTA PER LA XINA
Turisme de Catalunya també ha apostat per fomentar la promoció a la Xina. De Delàs va assegurar que el nombre de turistes xinesos està creixent lleugerament. Gràcies a l'obertura d'un centre de promoció al país asiàtic, s'espera que el nombre de turistes xinesos augmentarà «a mitjà termini». El director de Turisme de Catalunya, però, va destacar l'aportació qualitativa d'aquests visitants, que són «amants de la cultura». Segons De Delàs, «estem en una molt bona posició perquè Catalunya esdevingui un centre de recepció del mercat xinès».


 NOTÍCIES RELACIONADES

>Prop de 200 entrevistes

Aquest és un servei de notícies creat pel diari El Punt i distribuït per VilaWeb.
És prohibida la reproducció sense l'autorització expressa d'Hermes Comunicacions S.A.