| Contactar amb El Punt - Pobles i Ciutats |
| Qui som? - El Club del subscriptor - Les 24 hores d'El Punt - Publicitat - Borsa de treball | El Punt | VilaWeb | divendres, 3 de maig de 2024


diumenge, 21 d'octubre de 2007
>

El tram internacional del TAV ocupa una mitjana de 1.500 treballadors diaris

L'empresa encarregada del traçat de Figures a Perpinyà acabarà de perforar el túnel en la presentació oficial de l'obertura

MAR VICENTE. El Pertús
Una mitjana de 1.500 persones treballen diàriament en les obres de construcció del tram internacional del TAV, entre Figueres i Perpinyà, que té uns 44 quilòmetres de llarg. Tot i que en un principi s'havia fet una previsió de com a màxim 1.100 treballadors, el volum ha anat variant al llarg de l'obra, oscil·lant sempre entre els 1.300 i els 1.700 empleats, segons fonts de la concessionària TP Ferro, encarregada del tram. L'empresa ja té acabat un dels dos tubs del túnel del Pertús, que travessa el Pirineu i, de fet, la tuneladora ja està fora del pas subterrani. Pel que fa a l'altre tub, falten uns 150 metres perquè estigui totalment fet i TP Ferro té previst acabar de perforar-lo en l'acte de presentació a les autoritats que es farà a final de novembre, probablement el dia 20.

Després de més de dos anys d'obres, el tram transfronterer del tren d'alta velocitat (TAV) ha entrat en la segona fase del projecte, un cop s'han acabat tots els viaductes, falsos túnels i passos enlairats, i quan el túnel que travessa el Pirineu està a només 150 metres –dels 8,3 quilòmetres que té– d'estar totalment perforat.

En aquesta segona part, la concessionària TP Ferro, encarregada de fer el traçat entre Figueres i Perpinyà, instal·larà les catenàries, les vies, la senyalització i la connexió elèctrica al llarg dels 44 quilòmetres que té aquest tram. Fins ara s'han instal·lat en bona part del recorregut els pals que aguantaran les catenàries i ja s'hi poden veure les vies que s'han de col·locar apilades als costats del recorregut. Totes aquestes feines també s'hauran de fer dins el túnel del Pertús, quan estigui perforat totalment. En els últims dies s'ha tancat tot el perímetre de les vies, a la part catalana, mentre que a la Catalunya Nord encara no està tancada. Tot això haurà d'estar a punt el 17 de febrer del 2009, la data que TP Ferro ha fixat perquè aquest tram estigui acabat.

De moment, un dels tubs del túnel –el que feia la tuneladora Mistral– ja està acabat, mentre que a la Tramuntana només li falten uns 150 metres per acabar la feina. De fet, el pas subterrani s'obrirà al final de novembre, quan hauran passat poc més dels quinze mesos inicialment previstos per l'empresa. Fonts de TP Ferro atribueixen aquest petit retard al fet que la maquinària estava preparada per a un terreny dur i en els últims metres s'han trobat una zona amb terra més tova, que dificulta el calat. El túnel es va començar a perforar el mes de juliol del 2005, tot i que les feines prèvies s'havien iniciat mesos abans.

El projecte de construcció d'aquest tram del TAV entre Figueres i Perpinyà té un pressupost d'uns mil milions d'euros, subvencionats en gran part per administracions públiques. Hi ha onze viaductes i dos falsos túnels.



 NOTÍCIES RELACIONADES

>La data d'inauguració

>El traçat, al seu pas per Biure d'Empordà.

>El viaducte passa pel costat de Pont de Molins.

>L'inici del tram és a Llers.

>Onze viaductes formen part del traçat de 44 quilòmetres entre Figueres i Perpinyà.

>Una mitjana de 1.500 treballadors diaris al TAV

Aquest és un servei de notícies creat pel diari El Punt i distribuït per VilaWeb.
És prohibida la reproducció sense l'autorització expressa d'Hermes Comunicacions S.A.