| Contactar amb El Punt - Pobles i Ciutats |
| Qui som? - El Club del subscriptor - Les 24 hores d'El Punt - Publicitat - Borsa de treball | El Punt | VilaWeb | dilluns, 29 d'abril de 2024


dimecres, 17 d'octubre de 2007
>

Punt i a part. Crida a donar-se de baixa del club




Les declaracions del RACC van provocar ahir les crítiques d'organismes ecologistes com per exemple Ecologistes en Acció de Catalunya i també l'Associació per a la Promoció del Transport Públic (PTP), que va acusar l'entitat privada d'utilitzar «elements tendenciosos» i de «manipular». Així PTP recorda que algunes de les demandes del RACC ja es porten a terme dins el pla d'actuació que inclou 77 mesures per reduir la contaminació i assenyala que la proposta de reduir la velocitat a 80 Km/h ha estat defensada per científics i avalada pel Centre de Recerca en Epidemiologia Ambiental (CREAL) amb l'objectiu de reduir el nombre de morts prematures. En el comunicat, PTP recorda que el RACC és una entitat privada que defensa els principis de l'automòbil i acusa l'organisme d'actuar de manera incoherent en apostar per la mobilitat sostenible, en l'anunci inserit ahir als diaris de Barcelona, mentre que en comunicats recents inserits en el transport públic no s'estaven de dir: «Treu-te el carnet amb el RACC» per, seguidament, afegir-hi: «Els teus amics del transport metro/ ferrocarril et trobarem a faltar», segons denunciava l'entitat. PTP va fer una crida ahir a enviar missatges de protesta a la seu del RACC, actuació a la qual es va afegir Ecologistes en Acció, que va anar més enllà en demanar als socis del club que es donin de baixa d'aquesta organització, en paraules d'un dels membres de l'entitat, Vicenç Vilana, del grup de residus.

ICV també va mostrar « estupor» pel fet que una entitat privada llanci una campanya mediàtica contra una mesura aprovada pel govern, que està en marxa en altres ciutats europees i avalada per experts, segons explicava ahir el secretari general de la formació, Jordi Guillot.

Finalment, l'expert en mobilitat i vicepresident de Prevenció d'Accidents de Trànsit (PAT), Ole Thorson, considera que reduir la velocitat és clarament «efectiu» per a la seguretat vial i la contaminació atmosfèrica i assegura que el govern «va pel bon camí si pren decisions que, a poc a poc, poden fer possible una millor qualitat i esperança de vida a Catalunya», diu.



 NOTÍCIES RELACIONADES

>Punt i a part. CCOO proposa que els menors de 16 anys vagin gratis en transport públic

>Punt i a part. El RACC rebutja els 80 km/h per errors de càlcul que Medi Ambient minimitza

>Punt i a part. El concurs públic del Bicing preveia que el servei fos ininterromput tota la setmana

Aquest és un servei de notícies creat pel diari El Punt i distribuït per VilaWeb.
És prohibida la reproducció sense l'autorització expressa d'Hermes Comunicacions S.A.