| |||||
|
dimarts, 2 d'octubre de 2007 > El túnel fronterer, enllestit i pendent de la presentació
MAR VICENTE. Girona El túnel del Pertús que s'està construint al tram transfronterer del TAV està a punt d'obrir-se i les dues tuneladores que hi treballen estan a pocs metres d'arribar a la boca nord, a prop del municipi rossellonès de Montesquiu d'Albera. Amb la feina gairebé acabada, l'obertura del túnel està pendent que es trobi una data per fer la presentació oficial. Fonts de a concessionària TP Ferro, encarregada d'aquest tram, asseguren que es podrà fer a mitjan novembre. Ara, TP Ferro ha començat ja la segona fase del projecte, que consisteix a instal·lar al tram internacional del TAV, de 44 quilòmetres, els elements ferroviaris, com ara catenàries, vies, balast, senyalització i la connexió elèctrica. Unes feines que duraran fins al febrer del 2009, quan es preveu entregar l'obra. Les tuneladores que treballen en el doble túnel del Pertús gairebé han acabat de perforar i estan a pocs metres d'acabar l'obra, segons van confirmar ahir fonts de TP Ferro. L'empresa també va aclarir que malgrat que en un primer moment s'havia dit que el túnel estaria fet a final de setembre, «en els últims metres s'han trobat un terreny pitjor del que s'esperava» i per això s'han pogut perforar menys metres per dia del que s'havia fet de mitjana. De tota manera, la concessionària reconeix que està intentant coordinar les obres amb les feines de protocol per poder organitzar un acte de presentació d'aquest túnel de 8,3 quilòmetres, que es podria fer durant la primera quinzena de novembre, sempre segons les mateixes fonts. TP Ferro prepara un acte «a l'altura de la importància històrica que tindrà aquest túnel». Paral·lelament, l'empresa TP Ferro ha començat ja la segona fase del projecte, un cop acabats tots els viaductes, falsos túnels i passos enlairats del traçat entre Figueres i Perpinyà. D'ara i fins que s'acabi l'obra l'any 2009, l'empresa concessionària ha d'instal·lar les catenàries, les vies i altres elements als 44 quilòmetres d'aquest tram també al túnel quan estigui acabat. Segons l'empresa, la part més «complicada» de l'obra ha estat la perforació del túnel i ara les feines que queden per instal·lar els elements ferroviaris són «més concretes, tot i que no menys importants». En l'obra de TP Ferro hi treballen unes 1.500 persones. |
NOTÍCIES RELACIONADES |
>El patronat de la Sagrada Família presenta el primer recurs contra el traçat del TAV |
|