| Contactar amb El Punt - Pobles i Ciutats |
| Qui som? - El Club del subscriptor - Les 24 hores d'El Punt - Publicitat - Borsa de treball | El Punt | VilaWeb | dimarts, 28 de maig de 2024


dimarts, 2 d'octubre de 2007
>

El túnel fronterer, enllestit i pendent de la presentació



MAR VICENTE. Girona

El túnel del Pertús que s'està construint al tram transfronterer del TAV està a punt d'obrir-se i les dues tuneladores que hi treballen estan a pocs metres d'arribar a la boca nord, a prop del municipi rossellonès de Montesquiu d'Albera. Amb la feina gairebé acabada, l'obertura del túnel està pendent que es trobi una data per fer la presentació oficial. Fonts de a concessionària TP Ferro, encarregada d'aquest tram, asseguren que es podrà fer a mitjan novembre. Ara, TP Ferro ha començat ja la segona fase del projecte, que consisteix a instal·lar al tram internacional del TAV, de 44 quilòmetres, els elements ferroviaris, com ara catenàries, vies, balast, senyalització i la connexió elèctrica. Unes feines que duraran fins al febrer del 2009, quan es preveu entregar l'obra.

Les tuneladores que treballen en el doble túnel del Pertús gairebé han acabat de perforar i estan a pocs metres d'acabar l'obra, segons van confirmar ahir fonts de TP Ferro. L'empresa també va aclarir que malgrat que en un primer moment s'havia dit que el túnel estaria fet a final de setembre, «en els últims metres s'han trobat un terreny pitjor del que s'esperava» i per això s'han pogut perforar menys metres per dia del que s'havia fet de mitjana.

De tota manera, la concessionària reconeix que està intentant coordinar les obres amb les feines de protocol per poder organitzar un acte de presentació d'aquest túnel de 8,3 quilòmetres, que es podria fer durant la primera quinzena de novembre, sempre segons les mateixes fonts. TP Ferro prepara un acte «a l'altura de la importància històrica que tindrà aquest túnel».

Paral·lelament, l'empresa TP Ferro ha començat ja la segona fase del projecte, un cop acabats tots els viaductes, falsos túnels i passos enlairats del traçat entre Figueres i Perpinyà. D'ara i fins que s'acabi l'obra l'any 2009, l'empresa concessionària ha d'instal·lar les catenàries, les vies i altres elements als 44 quilòmetres d'aquest tram –també al túnel quan estigui acabat–. Segons l'empresa, la part més «complicada» de l'obra ha estat la perforació del túnel i ara les feines que queden per instal·lar els elements ferroviaris són «més concretes, tot i que no menys importants». En l'obra de TP Ferro hi treballen unes 1.500 persones.



A FAVOR DEL TERCER CARRIL
TP Ferro «aplaudeix» la decisió del Ministeri de Foment de construir un tercer rail al traçat convencional entre Riudellots i Vilamalla perquè el TAV arribi a la frontera el 2009. Segons fonts de l'empresa consultades, aquesta mesura anunciada per la ministra Magdalena Álvarez permetria transportar mercaderies a partir del 2009 de manera provisional fins que el traçat del TAV estigui acabat, segons les últimes informacions, l'any 2012. «Aplaudim i donem suport a qualsevol alternativa» que no signifiqui retardar l'entrada en funcionament de la línia d'alta velocitat perquè, segons TP Ferro, «aquesta via serà un element bàsic per al desenvolupament de la zona».

Pel que fa a possibles indemnitzacions que hauria de rebre TP Ferro si el TAV no arriba a temps per enllaçar amb el seu tram –tindrà acabada l'obra el febrer del 2009–, l'empresa no vol fer declaracions.



 NOTÍCIES RELACIONADES

>El patronat de la Sagrada Família presenta el primer recurs contra el traçat del TAV

Aquest és un servei de notícies creat pel diari El Punt i distribuït per VilaWeb.
És prohibida la reproducció sense l'autorització expressa d'Hermes Comunicacions S.A.