| Contactar amb El Punt - Pobles i Ciutats |
| Qui som? - El Club del subscriptor - Les 24 hores d'El Punt - Publicitat - Borsa de treball | El Punt | VilaWeb | divendres, 26 d'abril de 2024


divendres, 21 de setembre de 2007
>

Les productores catalanes de cinema d'animació reclamen més suport de televisions i institucions

TVC, l'ICIC i la indústria van fer una taula rodona en el marc del Cartoon Forum

DANI CHICANO. Girona
Les productores catalanes de cinema d'animació van reclamar ahir, a través de la seva portaveu, Christina Brandner (Neptuno Films), més suport per part, sobretot, de les televisions, i de les institucions. Brandner, Elisabeth Cabré (TVC) i Ferran Tomàs (ICIC) van protagonitzar una taula rodona sobre l'estat de l'animació a Catalunya en el marc del Cartoon Forum de Girona, que ahir va viure la primera jornada de presentació de projectes, amb protagonisme de Screen 21-BRB.



+ A dalt, una imatge promocional de la sèrie Angus & Cheryl, de Screen 21-BRB Internacional. A sota, la taula rodona d'ahir, al Palau de Congressos de Girona. Foto: SCREEN21 D.C.

Christina Brandner va ser clara i contundent en la seva intervenció, va carregar directament contra les televisions –més tard en va excloure Televisió de Catalunya (TVC) reconeixent els esforços d'aquesta en aquest àmbit– i les institucions. De totes dues va dir que «no es pot comptar amb elles» per tal que inverteixin en l'animació, va fer comparacions amb el comportament d'aquests mateixos agents en altres països com França o Anglaterra, que donen un suport molt ampli al sector, i va explicar que les productores, de les quals va dir que estan «desprotegides», lluiten per tal de corregir aquesta anomalia, fent referència a la recentment creada Diboos, associació que aplega les productores d'animació de l'Estat. Per la seva banda, Elisabeth Cabré, responsable de l'àrea d'animació de TVC, va remarcar la importància que té l'animació per a l'entitat que representa, especialment els productes adreçats a nens i joves; va constatar la distància que separa el nostre país d'Itàlia i França pel que fa a inversió de les televisions en aquest àmbit i va explicar que TVC, que vol insistir en la coproducció de projectes internacionals fins a obtenir èxit, inverteix 3 milions d'euros anuals. El tercer ponent de la taula, Ferran Tomàs, va explicar la política del govern, a través de l'ICIC, en aquest camp. Tomàs va assenyalar que el 2004 la inversió en animació havia estat de 904.000 euros, que el 2005 va ser de 800.000 euros i que el 2006 va ser d'1,8 milions, mentre que el total de diners dedicats al sector de l'audiovisual el 2006 va ser de 10,6 milions d'euros, una xifra que «cap govern regional d'Europa ha assolit.» Tomàs, com Cabré, van recórrer a l'argument que el país «és petit», i Brandner ho va rebatre afirmant que la indústria del país és «gran, forta». Cabré aleshores es va refugiar en el «hi ha els diners que hi ha», mentre que Tomàs va afirmar que el problema el crea el govern espanyol, que és el que no inverteix, i que el que hi posa el govern català és un «extra», però que no disposa de prou fons. Davant aquesta apreciació, Brandner va articular un lapidari: «El tema era l'animació a Catalunya.»

D'altra banda, també va intervenir en el debat Carles Biern (Screen 21), que va afirmar que al país hi ha molt de talent, al qual s'ha de donar suport i mirar cap al futur, perquè en cas contrari aquest talent pot haver de «marxar a altres països».



PRIMERES PRESENTACIONS
La jornada d'ahir va ser la primera de presentacions de projectes. En total, 21, alguns dels quals busquen finançament, d'altres només exhibidors, d'altres totes dues coses. Els responsables dels diferents projectes tenen vint minuts de rellotge per exposar el seu projecte de la manera que considerin convenient, i algunes presentacions esdevenen gairebé xous. Ahir van destacar les presentacions dels projectes de Megaminimals, de la catalana Neptuno Films, una sèrie de 104 capítols de 6 minuts de durada cadascun, adreçada a un públic infantil (2 i 3 anys), en què les situacions es desenvolupen en el marc d'una llar d'infants per a joves animals.

Una de les protagonistes de la jornada va ser Screen21-BRB Internacional, que va presentar el projecte Angus&Cheryl, una sèrie de 208 capítols de 2 minuts de durada cadascun en què es poden veure les facècies de dos amics, un nen i una nena, que encarnen tots els tòpics de la relació entre home i dona: ella diu que ell no escolta, ell diu que ella no entén res; ells vénen de Mart, elles vénen de Venus; a ell li agraden els films de terror, a ella els romàntics. El desacord provoca situacions extremadament divertides, el concepte és molt clar i directe, no hi ha text i els dibuixos són com ninots, sempre amb la mateixa expressió facial. Tot i això les situacions s'entenen a la perfecció. Aquesta productora és una de les protagonistes de la trobada, perquè BRB celebra durant el transcurs del certamen el seu 35è aniversari i, a més, juntament amb Neptuno i TVC, és candidata als Cartoon Tributes.



 NOTÍCIES RELACIONADES

>Les productores catalanes de cine d'animació reclamen suport.

Aquest és un servei de notícies creat pel diari El Punt i distribuït per VilaWeb.
És prohibida la reproducció sense l'autorització expressa d'Hermes Comunicacions S.A.