| Contactar amb El Punt - Pobles i Ciutats |
| Qui som? - El Club del subscriptor - Les 24 hores d'El Punt - Publicitat - Borsa de treball | El Punt | VilaWeb | dimarts, 23 d'abril de 2024


divendres, 21 de setembre de 2007
>

L'Ajuntament acabarà els carrils bici de Provença i la Diagonal abans de final d'any

El consistori assegura que tots aquests vials compleixen l'ordenança, però admet que cal millorar-ne la senyalització

ANNA BALLBONA. Barcelona
Amb l'entrada en vigor de la nova ordenança de circulació de vianants i vehicles, les entitats d'usuaris de la bicicleta han posat el crit al cel per reclamar, entre altres coses, més carrils bici i la millora dels que ja hi ha. Ahir mateix, el regidor de Mobilitat, Francesc Narváez, admetia que cal «adaptar les infraestructures de la bicicleta al nou èxit d'aquest vehicle», que l'Ajuntament aireja amb els 89.000 abonats que ara ja té el servei de Bicing. Per començar, Narváez va dir que abans d'acabar l'any la ciutat tindrà 15 quilòmetres més de carril bici, que s'afegiran als 128 actuals. Així, tenen previst acabar del tot els carrils bici del carrer Provença i l'avinguda Diagonal, a més de fer-ne un de nou al carrer Comte d'Urgell, des de la plaça Francesc Macià fins al Paral·lel.


+ Les entitats d'usuaris de la bicicleta han reclamat repetidament la millora de la xarxa de carrils bici. / Foto: ANDREU PUIG

Dels carrils bici que l'Ajuntament de Barcelona preveu habilitar abans d'acabar l'any, destaca el de la Diagonal, un dels més controvertits, que s'allargarà fins a la plaça de les Glòries. A més, es completarà el del carrer Provença, que arribarà fins a l'estació de Sants, per una banda, i fins al carrer Infant, de l'altra. També s'allargaran els carrils bici dels carrers Consell de Cent, Diputació i la Gran Via.

Pel que fa als de nova creació, se'n farà un al carrer Comte d'Urgell, de manera que es podrà enllaçar des de la plaça Francesc Macià fins a la Diagonal i l'avinguda Tarradellas. N'hi haurà un altre de nou a l'avinguda de Roma.

A la comissió de Mobilitat de l'Ajuntament, celebrada ahir, Narváez va garantir als grups de l'oposició que es faran les millores necessàries en la senyalització dels carrils bici existents. Sigui com sigui, va assegurar que tots els carrils bici ara mateix s'adeqüen a la nova ordenança; com a garantia, va presentar un breu informe de l'assessor jurídic de circulació de l'Ajuntament, Jordi Rocha.

Quant al carril bici que ja hi ha a la Diagonal, el consistori té previst redefinir-lo, però això no es concretarà fins que s'enllesteixi el projecte, més ampli, de reordenació de tota la zona.

En paral·lel, l'Ajuntament preveu avaluar en les pròximes setmanes l'aplicació de la nova ordenança, i les prohibicions específiques que s'han fet. Aquest és el cas del passeig central de la rambla Catalunya, on no poden circular-hi els ciclistes. Per Narváez, la normativa és clara, i aquí els ciclistes tenen l'alternativa d'anar per la calçada, que és d'un sol carril. Depenent dels resultats, plantejaran estendre aquesta mateixa mesura a altres zones, com la rambla del Poblenou o la rambla Prim. «Amb la nova ordenança, la bici ha passat a la majoria d'edat», va argumentar Narváez.



SATURACIÓ EN EL BICING
Darrerament hi ha hagut crítiques al servei de Bicing pel retard en l'enviament de la targeta per utilitzar-lo (que en alguns casos, arriba al cap de cinquanta dies) o alguns errors del sistema informàtic a l'hora d'agafar les bicicletes de les estacions o deixar-les-hi. En la comissió de Mobilitat, Ricard Martínez, regidor d'ERC, a l'oposició, va denunciar que el Bicing estava tenint «anomalies de caràcter informàtic» i que havien detectat moltes «bicicletes en mal estat».

Narváez reconeix que es pot haver produït un «tap» per l'elevat nombre d'abonats del servei, però augura que això s'ha d'anar normalitzant, fins a assolir el termini de tres setmanes per rebre la targeta. De fet, va indicar que ara el nombre d'altes diàries s'ha estabilitzat: ja no va més enllà del centenar, i que això ha de permetre a l'Ajuntament «posar-se al dia».

Tot això coincideix amb l'activació, la setmana que ve, de la segona fase de la implantació del Bicing, que abans d'acabar l'any posarà en servei 1.500 bicicletes més i augmentarà en un centenar el nombre d'estacions. Aquest augment del nombre d'estacions servirà per reforçar algunes de les que ja hi ha i estendre's a noves zones, com poden ser els districtes de Gràcia i Sant Martí.



 NOTÍCIES RELACIONADES

>Torna el Dia Sense Cotxes

>Sis anys demanant una via per a l'autobús

Aquest és un servei de notícies creat pel diari El Punt i distribuït per VilaWeb.
És prohibida la reproducció sense l'autorització expressa d'Hermes Comunicacions S.A.