| |||||
|
divendres, 21 de setembre de 2007 > L'Ajuntament acabarà els carrils bici de Provença i la Diagonal abans de final d'any
El consistori assegura que tots aquests vials compleixen l'ordenança, però admet que cal millorar-ne la senyalitzacióANNA BALLBONA. Barcelona Amb l'entrada en vigor de la nova ordenança de circulació de vianants i vehicles, les entitats d'usuaris de la bicicleta han posat el crit al cel per reclamar, entre altres coses, més carrils bici i la millora dels que ja hi ha. Ahir mateix, el regidor de Mobilitat, Francesc Narváez, admetia que cal «adaptar les infraestructures de la bicicleta al nou èxit d'aquest vehicle», que l'Ajuntament aireja amb els 89.000 abonats que ara ja té el servei de Bicing. Per començar, Narváez va dir que abans d'acabar l'any la ciutat tindrà 15 quilòmetres més de carril bici, que s'afegiran als 128 actuals. Així, tenen previst acabar del tot els carrils bici del carrer Provença i l'avinguda Diagonal, a més de fer-ne un de nou al carrer Comte d'Urgell, des de la plaça Francesc Macià fins al Paral·lel.
Dels carrils bici que l'Ajuntament de Barcelona preveu habilitar abans d'acabar l'any, destaca el de la Diagonal, un dels més controvertits, que s'allargarà fins a la plaça de les Glòries. A més, es completarà el del carrer Provença, que arribarà fins a l'estació de Sants, per una banda, i fins al carrer Infant, de l'altra. També s'allargaran els carrils bici dels carrers Consell de Cent, Diputació i la Gran Via. Pel que fa als de nova creació, se'n farà un al carrer Comte d'Urgell, de manera que es podrà enllaçar des de la plaça Francesc Macià fins a la Diagonal i l'avinguda Tarradellas. N'hi haurà un altre de nou a l'avinguda de Roma. A la comissió de Mobilitat de l'Ajuntament, celebrada ahir, Narváez va garantir als grups de l'oposició que es faran les millores necessàries en la senyalització dels carrils bici existents. Sigui com sigui, va assegurar que tots els carrils bici ara mateix s'adeqüen a la nova ordenança; com a garantia, va presentar un breu informe de l'assessor jurídic de circulació de l'Ajuntament, Jordi Rocha. Quant al carril bici que ja hi ha a la Diagonal, el consistori té previst redefinir-lo, però això no es concretarà fins que s'enllesteixi el projecte, més ampli, de reordenació de tota la zona. En paral·lel, l'Ajuntament preveu avaluar en les pròximes setmanes l'aplicació de la nova ordenança, i les prohibicions específiques que s'han fet. Aquest és el cas del passeig central de la rambla Catalunya, on no poden circular-hi els ciclistes. Per Narváez, la normativa és clara, i aquí els ciclistes tenen l'alternativa d'anar per la calçada, que és d'un sol carril. Depenent dels resultats, plantejaran estendre aquesta mateixa mesura a altres zones, com la rambla del Poblenou o la rambla Prim. «Amb la nova ordenança, la bici ha passat a la majoria d'edat», va argumentar Narváez. Narváez reconeix que es pot haver produït un «tap» per l'elevat nombre d'abonats del servei, però augura que això s'ha d'anar normalitzant, fins a assolir el termini de tres setmanes per rebre la targeta. De fet, va indicar que ara el nombre d'altes diàries s'ha estabilitzat: ja no va més enllà del centenar, i que això ha de permetre a l'Ajuntament «posar-se al dia». Tot això coincideix amb l'activació, la setmana que ve, de la segona fase de la implantació del Bicing, que abans d'acabar l'any posarà en servei 1.500 bicicletes més i augmentarà en un centenar el nombre d'estacions. Aquest augment del nombre d'estacions servirà per reforçar algunes de les que ja hi ha i estendre's a noves zones, com poden ser els districtes de Gràcia i Sant Martí. |
NOTÍCIES RELACIONADES |
>Torna el Dia Sense Cotxes >Sis anys demanant una via per a l'autobús |
|