| Contactar amb El Punt - Pobles i Ciutats |
| Qui som? - El Club del subscriptor - Les 24 hores d'El Punt - Publicitat - Borsa de treball | El Punt | VilaWeb | dissabte, 20 d'abril de 2024


dijous, 20 de setembre de 2007
>

Freixenet, sense les «bombolletes»

La cavista encarrega a Martin Scorsese un curt per substituir el tradicional espot de Nadal

EVA POMARES. Sant Sadurní d'Anoia

+ Scorsese, amb l'Oscar rebut aquest any per Infiltrados.

Després de quatre dècades justes del primer anunci de Carta Nevada, amb Liza Minelli com a protagonista, Freixenet ha decidit donar un gir a la campanya publicitària de Nadal més coneguda del país. La cavista va anunciar ahir que ha posat a les mans del prestigiós director Martin Scorsese la promoció del producte estel·lar de la casa en un format innovador: un curtmetratge d'entre 6 i 8 minuts de durada.



QUATRE DÈCADES D'ÈXIT
El cava Carta Nevada va néixer el 1941, però fill d'una època que no estava per brindis, no va ser fins a finals dels 60 quan van idear un pla de màrqueting decisiu per a l'expansió del negoci que té en l'anunci de Nadal un dels puntals. Pere Bonet, director de Comunicació, ha remarcat: «Vam utilitzar la televisió com a mitjà massiu per vendre un producte, en aquells temps, minoritari.» Freixenet va saber aprofitar el naixement de la gran distribució i la millora de la situació econòmica per fer arribar el Carta Nevada arreu i «socialitzar el cava com a producte que ja no era de luxe».

Però per no desmarcar-se gaire de la il·lusió de luxe i glamur, el 1978 van néixer les noies bombolletes, un esclat de lluentons que feia joc amb el daurat del cava, que van deixar pas a un reguitzell d'actrius –preferentment rosses– i actors tant de Hollywood com espanyols. Leopoldo Pomés ha estat l'encarregat d'embolcallar les estrelles al servei del cava. Bonet ha reconegut que «sense la comunicació l'èxit del producte hauria estat més lent». Així que, prudentment i valorant els canvis en l'ús social de la comunicació, Freixenet s'ha arriscat ara a donar de baixa un anunci «basat en la interpretació del talent de cadascun dels protagonistes», per deixar pas a un «testimoni creatiu dels grans mestres del cinema».

L'elecció del primer és també de luxe: Martin Scorsese, un dels directors més influents de la seva generació, estimat per la crítica –amb daltabaixos puntuals– i aclamat pel públic. Freixenet ha deixat les mans lliures al pare de Toro salvatge, Un dels nostres i Casino perquè creï un curt que produirà i rodarà a Nova York amb el seu equip habitual. El curtmetratge no es veurà sencer a la televisió, però estarà present en tots els mitjans de comunicació aquest Nadal. De moment, no se'n coneixen més detalls, però sembla que Scorsese s'ha pres el projecte amb il·lusió. Segons Bonet, «sorprendrà el que està barrinant».



Aquest és un servei de notícies creat pel diari El Punt i distribuït per VilaWeb.
És prohibida la reproducció sense l'autorització expressa d'Hermes Comunicacions S.A.