50.000 usuaris d'autocar La xifra, facilitada pel govern al mes de juny, correspon al curs 2005/06 i previsiblement haurà augmentat de manera gairebé paral·lela a la d'alumnes. La Generalitat situa en 5,85 euros el cost diari del servei per cada alumne. Un estudi realitzat per la revista Consumer Eroski l'any 2006 situava Barcelona i València com dos dels municipis de l'Estat amb el transport escolar més car, amb una mitjana de 100 euros mensuals que contrastava amb els 62 que pagaven les famílies de Sant Sebastià i la Corunya pel mateix servei. Val a dir que, aquest any, l'inici del curs està precedit per la polèmica. La Federació d'Associacions de Mares i Pares d'Alumnes de Catalunya (FAPAC) va reclamar al juny que s'establís com a obligatòria la instal·lació del cinturó de seguretat per a tots els autocars destinats al transport escolar, una mesura que no està prevista per la direcció general de Trànsit. De fet, tots els vehicles matriculats a partir del juliol passat estan obligats a incorporar noves mesures de seguretat. Però només una de les normes és d'obligat compliment per als autocars més antics: la que fa referència a la instal·lació d'un dispositiu que permeti al conductor accionar les portes de servei en cas que falli el sistema elèctric. El Servei Català de Trànsit (SCT) va respondre a les demandes de la FAPAC apel·lant a la responsabilitat de les empreses i recomanant a les associacions de pares que reclamin l'adaptació dels autocars on viatgin els seus fills. A part de les ja esmentades el dispositiu acústic i el cinturó, les mesures d'obligat compliment per als vehicles nous són la instal·lació d'avisadors acústics sincronitzats amb la marxa enrere, l'ampliació dels sistemes de visió indirecta i la instal·lació de nous rètols indicadors del servei de transport. La llei estableix que cap autocar amb més de setze anys pot fer el servei de transport escolar.
|