Els nois volen ser empresaris i les noies, mestres, segons l'estudi Joves, valors, drogues realitzat per la Fundación de Ayuda Contra la Drogadicción, l'Obra Social de Caja Madrid i la Delegació del Govern de l'Estat per al Plan Nacional sobre Drogues. El treball, fet basant-se en 1.200 entrevistes a nois i noies d'entre 15 i 24 anys, tenia l'objectiu d'avaluar la seva escala de valors i oferir una visió completa sobre el seu univers ètic i moral, així com les seves preferències amb vista al futur professional. Segons els resultats fets públics ahir, un 37,9% dels enquestats volen ser empresaris. Aquesta és l'opció majoritària entre els joves, que també aposten per convertir-se en professors (31,8%), humanistes (29,9%), esportistes d'elit (26,3%) periodistes (24,4%) i actors o actrius de teatre (23,8%).
Per sexes, els nois presenten percentatges d'elecció força superiors als de les noies quan es tracta de les professions d'empresari, esportista d'elit i militar de carreres. Per la seva banda, elles són majoria en opcions com ara el magisteri, les humanitats, la interpretació, la medicina i la recerca científica. Els resultats de l'estudi evidencien que l'entorn on viuen els joves intervé decisivament en les seves opcions de futur. Així, els municipis més poblats concentren un major nombre d'aspirants a ser advocats, directors de banc o empresaris.
L'estudi destaca que els fills de directius i empresaris són els que tenen menys preferències per aquestes professions. Respecte al nivell acadèmic, els estudiants d'ESO s'inclinen més pels oficis relacionats amb l'espectacle, l'esport i la moda. Els més joves de primer i segon curs tendeixen a interessar-se pels negocis i l'empresa.