| Contactar amb El Punt - Pobles i Ciutats |
| Qui som? - El Club del subscriptor - Les 24 hores d'El Punt - Publicitat - Borsa de treball | El Punt | VilaWeb | dissabte, 27 d'abril de 2024


dimecres, 29 d'agost de 2007
>

Guerín i Portabella estrenen les seves dues darreres obres a Venècia

Aquest any participen quatre films catalans en la Mostra de Cinema, que comença avui

ÀNGEL QUINTANA.
Quatre films catalans participaran en la 64a Mostra de Cinema de Venècia. José Luís Guerín Guerín participarà en la secció oficial amb En la ciudad de Sylvia, Pere Portabella és a la secció Orizzonti amb El silenci segons Bach, i Jaume Balagueró i Paco Plaza, finalment, inauguraran la secció Venècia Notte amb REC, secció en què també hi ha Adrià Garcia i Víctor Maldonado amb Nocturna. Les quatre pel·lícules catalanes estan presents en una mostra en què no s'ha seleccionat cap altra pel·lícula de l'Estat espanyol i en què s'estrenaran algunes de les obres clau de la nova temporada cinematogràfica.

La mostra s'inaugura avui amb la producció britànica Atonement, de Joe Wright. El jurat de la mostra estarà presidit pel cineasta xinès Zhang Yimou. Després que el mes de juny passat José Luis Guerín participés en la Biennal de Venècia amb una videoinstal·lació titulada Las mujeres que nos miran, ara li toca el torn d'enfrontar-se a la secció oficial amb En la ciudad de Sylvia, una pel·lícula rodada a Estrasburg en què es descriu el procés que du a terme un personatge de recerca de la imatge difusa d'una dona perduda en el temps i que acaba confonent amb la presència d'una altra vianant. José Luis Guerín torna al cinema de ficció després de l'èxit d'En construcción per plantejar-nos una pel·lícula sobre el poder de la mirada i els seus enganys. Després d'una llarga absència de 17 anys sense dirigir cap pel·lícula, Pere Portabella també torna al cinema amb El silenci segons Bach, un peculiar homenatge a la figura de l'autor de les Variacions Goldberg en què a partir de la seva figura intenta plantejar algunes qüestions clau sobre el llegat cultural de la cultura europea.



GRANS FIGURES
Al marge de la presència catalana, el festival de Venècia d'aquest any es caracteritza pel procés de recuperació de grans figures del cinema internacional. Entre les pel·lícules més esperades es troba Les amours d'Astrée et Céladon, d'Eric Rohmer, on s'adapta un text d'Honoré d'Urfé, considerat com una obra clau en la literatura francesa del segle XVII. Després de guanyar el Lleó d'Or amb Brokeback Mountain, Ang Lee torna a Venècia amb una pel·lícula ambientada en el Taiwan de després de la Segona Guerra Mundial. El tema de la guerra de l'Iraq centra dues singulars produccions americanes com ara In the Valley of Elah de Paul Haggis, i Redacted, de Brian de Palma. També resulta singular el retorn que experimenta el western en el festival, on dintre les pel·lícules a concurs hi figura The Assassination of Jesse James by the Coward Robert Ford, d'Andrew Dominik, protagonitzada per Brad Pitt i el western japonès Sukiyaki Western Django, de Takashi Mikee, on es pretén homenatjar l'spaghetti western amb la figura de Quentin Tarantino com a protagonista i padrí de la funció. La figura de Bob Dylan és l'epicentre també d'una curiosa biografia titulada I'm not there, dirigida per Tod Haynes, en què diferents personatges encarnen diferents facetes de la personalitat del cantautor nord-americà, entre els quals l'actor Richard Gere. També es presenta com una proposta singular la pel·lícula The Darjeling Limited, de Wes Anderson, centrat en el viatge per l'Índia de tres germans que després de la mort del seu pare han decidit no parlar-se entre ells.

«LA HUELLA», ALTRE COP
El festival també aposta per la política de la nova versió. Kenneth Branagh es proposa seguir els passos de Joseph L. Mankiewicz i presentar una nova versió de La Huella en què Michael Caine, que era un dels dos intèrprets de la primera versió, interpreta el personatge que feia Laurence Olivier, mentre el paper del jove Caine és ocupat per Jude Law. En el capítol dela nova versió també cal esmentar la projecció a concurs de la pel·lícula 12, una versió russa de Doce hombres sin piedad dirigida per Nikita Mikhal.


Aquest és un servei de notícies creat pel diari El Punt i distribuït per VilaWeb.
És prohibida la reproducció sense l'autorització expressa d'Hermes Comunicacions S.A.