| Contactar amb El Punt - Pobles i Ciutats |
| Qui som? - El Club del subscriptor - Les 24 hores d'El Punt - Publicitat - Borsa de treball | El Punt | VilaWeb | dilluns, 13 de maig de 2024


dimarts, 28 d'agost de 2007
>

Intermediació... no, gràcies?



JORDI MARTÍ. LLORET DE MAR (SELVA)..
Aquesta setmana el secretari d'estat de Turisme ha donat a conèixer els resultats d'un estudi sobre la temporada turística, i com passa amb els resultats electorals, tothom en fa la seva lectura i la fa anar cap a on li ve bé.

De sempre, un dels temes que em té més al·lucinat d'aquest sector és la facilitat amb què els diferents actors donen dades a l'opinió pública. Els percentatges d'ocupació i l'origen dels turistes, entre altres indicadors, els fem anar amb una facilitat digna d'admiració de qualsevol especialista en estadística.

Des de fa uns anys el concepte dels nous hàbits del turista, amb estades més curtes però amb viatges més freqüents, l'impacte dels vols de baix cost i internet com a detonant de tot això, dóna per mort i enterrat el canal tradicional de comercialització, és a dir, el majorista de viatges. Pocs som els que pensem que un dels principals avantatges que ha donat la xarxa al nostre sector és la de complementar-se amb el canal tradicional i que ha ajudat a dinamitzar el destí com mai podíem haver imaginat en aquells temps (no tan llunyans) quan els fullets de paper, el tèlex i una pila de quilòmetres amb els nostres cotxes per les fires arreu d'Europa eren la nostra principal arma de comercialització. La majoria pensa que la virtut més gran d'internet és la comercialització directa que farà desaparèixer la intermediació, però pocs són els que inverteixen el que realment la xarxa exigeix, i probablement una minoria d'aquests pocs, els que en treuen una rendibilitat a l'altura de les seves expectatives. Però, ai caram!, no sé si deurà ser que el subconscient acaba entenent el que vol llegir o que realment entre línies m'ha semblat llegir que aquest any la temporada no ha estat tan bona com s'esperava. I més que de les opinions sobre l'estudi, que de l'estudi en si mateix, es desprèn un cert desencís en l'ocupació i en el comportament del turista, excepte en els destins a on el majorista de viatges té un paper més important, on sembla que hem tingut una bona ocupació.

És clar que la meva visió d'agent de viatges receptiu em pot fer veure les coses d'una manera poc objectiva, però com he dit al principi, la lectura dels resultats d'aquesta mena d'estudis són com els resultats electorals.


Aquest és un servei de notícies creat pel diari El Punt i distribuït per VilaWeb.
És prohibida la reproducció sense l'autorització expressa d'Hermes Comunicacions S.A.