| Contactar amb El Punt - Pobles i Ciutats |
| Qui som? - El Club del subscriptor - Les 24 hores d'El Punt - Publicitat - Borsa de treball | El Punt | VilaWeb | divendres, 26 d'abril de 2024


divendres, 24 d'agost de 2007
>

L'Estat comença el treballs per desdoblar la N-II entre Sils i Caldes

Serà el tercer tram que entrarà en servei, després dels dos compresos entre Caldes i Fornells, que s'acabaran aquest any

JOSEP PUIGBERT. Figueres
Aquest estiu han començat les obres de desdoblament del tram de l'N-II entre Sils i Caldes de Malavella, que hauran d'estar acabades a finals del 2009. Aquest és el tercer tram que es comença dels set que formen tot el projecte, des de Tordera fins a la Jonquera. Els dos primers que es van iniciar van ser el de Caldes a l'aeroport i el de l'aeroport a Fornells, que es preveu que entrin en servei aquest mateix any. El més endarrerit és el tram del nord –que correspon a la comarca de l'Alt Empordà–, que encara està en fase d'estudi de la declaració d'impacte ambiental. Les previsions indiquen que abans que l'Estat completi el desdoblament de tota l'N-II a la demarcació de Girona, la concessionària de l'autopista haurà ampliat l'AP-7 en un carril per banda.



El tram entre Tordera i Maçanet de la Selva és el més endarrerit de la banda sud de l'N-II a la demarcació de Girona. La tramitació del projecte està pendent d'un litigi entre l'Ajuntament de Blanes i el Ministeri de Foment, que discrepen en el traçat. L'administració de l'Estat, amb el suport de la Generalitat, vol que l'N-II passi a prop de l'ermita del Vilar i pel mig del paratge de Sant Daniel de Tordera. Això significaria fer un nus d'enllaç important a l'entrada de Blanes. Els grups municipals, però, defensen que l'N-II passi per un traçat més o menys paral·lel a l'actual. Hi ha un contenciós de l'Ajuntament contra el traçat que proposa el ministeri. També està encallat el tram entre Maçanet i Sils perquè hi ha un reformat del projecte. S'han fet les expropiacions però les obres no tenen data d'inici. Sí que ha començat, aquest estiu, el desdoblament del tram següent, entre Sils i Caldes de Malavella. Les previsions, segons ha explicat el subdelegat del Govern, Francesc Francisco-Busquets, són que aquest tram estigui acabat a finals del 2009.

Els més avançats són els trams entre Caldes i l'aeroport i de l'aeroport a Fornells, que entraran en servei a finals d'aquest mateix any. Aquesta autovia arribarà quatre anys després d'haver-se iniciat les obres i amb un retard més que considerable segons les previsions.

Pel que fa al tram que afecta directament la ciutat de Girona, es farà coincidir, entre Fornells i Vilademuls, amb el quart carril de l'autopista. Segons Francisco-Busquets, a principis de l'any vinent començarà l'ampliació de l'AP-7 entre Maçanet i Fornells, i la primavera del 2008, entre Fornells i Vilademuls. Es preveu que en tots dos casos l'ampliació estigui acabada a finals del 2009.

No hi ha data pel que fa al tram de més al nord i que afecta de ple la comarca de l'Alt Empordà. De moment es continua treballant en l'estudi d'impacte ambiental. En aquest tram es planteja una nova variant nord a Figueres que substitueixi l'actual cinturó de ronda i que es farà coincidir amb la variant de l'eix pirinenc. Fa més de quinze anys que es plantegen aquestes infraestructures.



Aquest és un servei de notícies creat pel diari El Punt i distribuït per VilaWeb.
És prohibida la reproducció sense l'autorització expressa d'Hermes Comunicacions S.A.