El tram entre Palamós i Castell d'Aro fins a connectar amb la variant de Santa Cristina serà el següent a desdoblar-se de l'anella de les Gavarres. Segons el Departament de Política Territorial i Obres Públiques, ara s'està redactant el projecte constructiu de l'obra, i les previsions són posar a licitació els treballs aquest hivern, de manera que es podrien començar els primers mesos de l'any que ve.
Mentrestant, els trams que estan en obres segueixen el calendari previst. El primer a obrir-se al trànsit serà el de Palamós a Palafrugell. Si bé ara ja s'hi pot circular parcialment, no es preveu tenir tots els treballs acabats fins a finals d'any. En canvi, el desdoblament Llagostera-Maçanet de la Selva un ramal bàsic per connectar la Costa Brava centre amb l'AP-7 no s'acabarà fins a l'estiu vinent, segurament per Sant Joan.
D'altra banda, al tram entre Palafrugell i Vulpellac s'estan estudiant les al·legacions i s'està també pendent de la declaració d'impacte ambiental, de manera que el projecte constructiu no es redactarà fins l'any vinent. El tram Corçà-Medinyà també està igual, si bé sembla que anirà amb retard perquè s'havia previst posar-lo a licitació aquest hivern. El traçat de la variant de la Bisbal es resoldrà abans d'acabar l'any, i el tram entre Llagostera i Girona és l'únic que encara no té cap calendari oficial, per la falta d'acord per a la variant de Llambilles. Les de Llagostera i Cassà ja es van construir pensant en un futur desdoblament.