Un terratrèmol de magnitud 3,3 graus a l'escala de Richter va sacsejar ahir a la tarda la comarca de l'Anoia sense fer danys personals. Segons va informar l'Institut Cartogràfic de Catalunya, l'epicentre es va situar entre els municipis de Castellolí i la Pobla de Claramunt.
Els Bombers de la Generalitat van rebre diversos avisos al telèfon d'emergències de la Generalitat a tres quarts de set de la tarda. Alguns veïns alertats per la tremolor van sortir al carrer. Els bombers van desplaçar dos vehicles per analitzar sobre el terreny possibles afectacions. «S'ha vist alguna esquerda, però cap estructura ha resultat afectada», van assenyalar fonts dels bombers, després de fer una ronda d'inspecció entre la Torre de Claramunt i els Hostalets de Pierola. En aquest municipi i a la Pobla de Claramunt és on es va notar més el sisme.
Segons l'Institut Cartogràfic de Catalunya, el terratrèmol també es va poder notar en altres poblacions de l'Anoia, com ara Igualada i Vilanova del Camí, i a Mediona (Alt Penedès) i Sant Esteve Sesrovires (Baix Llobregat). Altres fonts asseguraven que el terratrèmol es va arribar a percebre en alguns barris de la ciutat de Barcelona.
Un veí de Piera, Ramon Beltran, que estava mirant la televisió amb la seva filla i una amiga en el moment del terratrèmol, va explicar a Catalunya Ràdio: «Va tremolar la taula, el televisor i els quadres; van ser tres segons, però ens vam espantar.»
A finals de març, un altre terratrèmol de 3,3 graus a l'escala de Richter va sorprendre el municipi de Torroella de Montgrí (Baix Empordà), tot i que es va percebre també en moltes altres poblacions de la demarcació de Girona. En aquell cas, tampoc hi va haver danys personals ni materials.