| Contactar amb El Punt - Pobles i Ciutats |
| Qui som? - El Club del subscriptor - Les 24 hores d'El Punt - Publicitat - Borsa de treball | El Punt | VilaWeb | dijous, 11 de juny de 2026


divendres, 3 d'agost de 2007
>

Anticorrupció acusa de malversació el director general de Mútua Universal

La Seguretat Social evita xifrar la desviació de fons, probablement milionària, i garanteix l'activitat

EVA GARCIA PAGÁN. Barcelona
La querella presentada per la fiscalia anticorrupció per presumpta malversació de diner públic es dirigeix contra el director general de la Mútua Universal, Juan Aicart Manzanares, i «diversos dels seus col·laboradors més estrets» i no pas «contra la junta directiva en el seu conjunt ni contra la seva presidència», segons va puntualitzar ahir el fiscal delegat d'Anticorrupció a Barcelona, Emilio Jesús Sánchez Ulled. El secretari d'Estat de Seguretat Social va evitar donar quantitats i xifres sobre la possible desviació de fons, però va descartar que l'activitat i el funcionament de la Mútua es ressenti de la investigació.


La querella està dirigida contra el director general de Mútua Intercomarcal, Juan Aicart Manzanares, i contra «diversos dels seus col·laboradors més estrets» i no pas «contra la junta directiva» ni «la presidència», segons va matisar ahir el fiscal delegat de la fiscalia especial per a la repressió dels delictes econòmics relacionats amb la corrupció, Emilio Jesús Sánchez Ulled, qui va admetre que el nombre d'imputats pot «augmentar o disminuir en la instrucció». Sánchez Ulled va recordar que les diligències es fan «de la manera menys lesiva possible per al funcionament regular» i que «l'activitat de la Mútua com a institució i les seves prestacions als associats no estan en situació de risc». Segons el fiscal, «hi ha alguns indicis que fan pensar en una doble comptabilitat», que hauran de ser confirmats.

El secretari d'Estat de Seguretat Social, Octavio Granado, va declinar donar xifres sobre la presumpta desviació de fons, i va descartar que l'entitat pugui «ressentir-se» en el seu funcionament ja que continua funcionant sota la tutela judicial i de la Seguretat Social, que ho fa de manera permanent amb representants als òrgans de direcció.



 NOTÍCIES RELACIONADES

>Volen explicacions

>La fiscalia acusa de malversació el director general de Mútua Universal

Aquest és un servei de notícies creat pel diari El Punt i distribuït per VilaWeb.
És prohibida la reproducció sense l'autorització expressa d'Hermes Comunicacions S.A.