Lloret de Mar té carrilet turístic des del 1996. Des de llavors fins ara, l'empresa Carrilets Turístics de Catalunya ha fet el servei. En principi, el servei era per un període de cinc anys prorrogable durant dos anys més. L'1 de gener del 2008 acabarà el termini de cinc anys i ahir el ple va decidir no prorrogar el servei. El regidor de Transports, Ignasi Riera (CiU), va explicar que la decisió és un dret que té l'Ajuntament, que pot decidir si vol o no continuar tenint carrilet. Això al marge, Riera sosté que a dreta llei s'hauria de comunicar a l'empresa concessionària que no es prorrogarà el servei l'1 d'octubre però que es fa ara per donar marge a Carrilets Turístics de Catalunya per buscar altres concessions. Riera ha explicat que s'ha decidit no continuar amb aquest servei perquè genera múltiples queixes veïnals i provoca embussos de trànsit en un poble ja prou congestionat.
Els arguments de l'equip de govern (CiU), però, no valen al propietari de Carrilets Turístics, Marc Fuertes, que veu «venjança política» de l'equip de govern a l'hora de prendre la decisió. Fuertes va encapçalar el Moviment Independent Lloret (Millor) durant les eleccions municipals. La seva era una candidatura independent basada en la crítica al govern de CiU que encapçala Xavier Crespo. «Nosaltres hem fet un bon servei fins ara i no hem creat cap problema, hem col·laborat en les festes i no s'entén la decisió», ha dit Fuertes. El propietari del carrilet admet que la decisió de l'Ajuntament és legal però sospita que tot plegat és una estratègia per afavorir el seu competidor, Transports Pujol.
Mentrestant, el regidor de Transports ja ha avançat que el més probable és que no es contracti cap més servei de carrilet turístic i que si es contractés un servei similar seria un bus turístic que passés pels diferents punts culturals i arqueològics de la localitat.