| Contactar amb El Punt - Pobles i Ciutats |
| Qui som? - El Club del subscriptor - Les 24 hores d'El Punt - Publicitat - Borsa de treball | El Punt | VilaWeb | dimarts, 30 d'abril de 2024


dilluns, 30 de juliol de 2007
>

De viatge en una gandula

El pati del CCCB s'obrirà, un agost més, amb propostes cinematogràfiques gratuïtes que descobreixen nous territoris als que no surten de la ciutat

X.A.. Barcelona

+ Un moment de la pel·lícula Badlands, de Terrence Malick. Foto: EL PUNT

Les nits de dimarts, dimecres i dijous d'agost, el Centre de Cultura Contemporània de Barcelona (CCCB) omplirà un cop més el Pati de les Dones de gandules per assistir, de franc, a la seva proposta cinematogràfica més refrescant. En aquesta edició, el cicle Gandules du com a títol Travelling viatges, descobriments i emocions a 24fps i oferirà un seguit de pel·lícules que «viatgen i fan viatjar, tracen nous mapes i descobreixen territoris», segons els organitzadors. Caminar de Munich a Berlín amb Oskar Fischinger, acompanyar Bob Dylan en la seva gira per Anglaterra el 1965 i reescriure l'Odissea amb la mirada de Jean-Luc Godard i Brigitte Bardot com a protagonista.

El cicle començarà demà passat, precisament amb el viatge per Alemanya del mestre de l'animació, que anirà seguit de La vida a la terra, llargmetratge d'Abderrahmane Sissako, en el qual el director, establert a Europa, torna al seu poble de Mali per retrobar-se amb la seva família. Per dijous s'ha programat Alícia a les ciutats, film de Wim Wenders, que també tracta sobre la tornada al país natal i la recerca de la identitat.

La setmana vinent es podran veure El menyspreu, film en què Godard explora el desig de filmar un món modern (Roma) i un d'antic (Capri); i El meu enemic íntim, en què Werner Herzog fa una anàlisi de la relació creativa entre un cineasta i un actor. La proposta de dimecres resulta especialment curiosa: el 1992, la fotògrafa Sophie Calle i Greg Shephard, el seu company, travessen un mal moment pel que fa a la seva relació de parella, de manera que emprenen plegats un recorregut pels Estats Units amb una càmera, cadascun amb l'objectiu de confiar-li totes les seves frustracions durant el viatge. El resultat va ser No Sex Last Night i Double Blind.

En la resta de sessions es podran veure films com ara Don't look back –un aspre retrat de Dylan que D.A. Pennebaker va fer el 1965 després que el mànager del cantant el convidés a seguir la seva gira anglesa amb un sistema portàtil de càmera i so que el mateix director havia dissenyat–, Gloria –en què Cassavetes mostra la fugida d'un nen de Nova York els pares del qual ha matat la màfia ajudada per la veïna, que dóna nom al film–, i Badlands, –en què Terrence Malick ofereix una visió sensorial de la pèrdua del paradís i del primer amor amb una visió molt lírica i personal d'una història real de la crònica negra americana–. Les sessions, que s'obren a les deu de la nit amb la projecció d'algun curtmetratge, es fan en versió original subtitulada i són gratuïtes.

Diuen els organitzadors que qualsevol viatge comporta un doble moviment: físic i emocional. Les pel·lícules que durant l'agost es veuran al CCCB es mouen i pretenen commoure.



Aquest és un servei de notícies creat pel diari El Punt i distribuït per VilaWeb.
És prohibida la reproducció sense l'autorització expressa d'Hermes Comunicacions S.A.