El regidor d'Urbanisme, Pere Clarabuch (PSC), es va convertir en el ple de dijous, sense voler-ho, en el màxim defensor de les modificacions de contractes d'obres municipals, «sempre que estiguin justificades», ja que en va haver de ser portaveu de tres. La primera suposava apujar en 202.131,77 euros la històrica urbanització dels carrers del centre urbà Major, Sant Antoni i Ciutadans, xifrada en principi en 2.989.875 euros. La segona va correspondre al centre de desenvolupament local i empresarial Innova, amb 135.108,01 euros més, cosa que dóna un preu total de l'obra de 2.620.951,01 euros. I, finalment, la controvertida piscina municipal, que necessita una injecció de l'Ajuntament de 273.902,78 euros.
L'alcalde, Xavier Amor (PSC), va argumentar que cada increment està «plenament justificat» i que responia, en part, a les «partides imprevistes que sorgeixen en obres d'aquest tipus». Amor també va recordar que la inversió de Pineda en l'Innova és mínima, ateses les subvencions, en especial del Ministeri d'Indústria, que hi posa 1,5 milions.
Per la seva part, els tres grups de l'oposició no van quedar satisfets amb les justificacions donades. Tot i això, Joan Morell, portaveu de CiU, va votar a favor d'enllestir «unes obres iniciades en el mandat anterior», quan ell era alcalde. Xavier Zarco, del PP, va reclamar també la finalització de les actuacions i l'únic regidor de Cent x Cent per Pineda, Salvador Llorens, va criticar la mala gestió que, segons va dir, s'ha seguit en els tres projectes, que «surten massa cars al poble de Pineda».