| Contactar amb El Punt - Pobles i Ciutats |
| Qui som? - El Club del subscriptor - Les 24 hores d'El Punt - Publicitat - Borsa de treball | El Punt | VilaWeb | dijous, 25 d'abril de 2024


dimecres, 25 de juliol de 2007
>

Lloret, «red light district»



JORDI MARTÍ. LLORET DE MAR (SELVA)..

Una de les curiositats de la democràcia és que la força dels vots dóna coneixement instantani als individus, és a dir, una mena de ciència infusa que substitueix tota formació acadèmica o professional del candidat, ara regidor. És ben cert que en una població turística com Lloret de Mar (que no ciutat), els vianants s'han de prioritzar sobre els vehicles. També és ben cert que estem triplicant la nostra població fet al qual estem ben resignats, com si de nosaltres no depengués.

Quan planteges aquests tema, el polític et respon amb una pregunta ben senzilla: i tu com ho faries? I la resposta encara ho és més: no ho sé, jo no sóc tècnic en la matèria. Tot i que hi ha una resposta encara millor que converteix el polític en una mena d'heroi víctima dels sistema; hem crescut massa i té difícil solució

En l'època d'en Sala, d'on sembla ser que vénen tots els mals del nostre poble, es van començar a posar semàfors a tort i a dret per tal de solucionar el tema dels vianants que han de creuar la carretera de Blanes a Tossa. El súmmum el tenim en la famosa rotonda d'entrada a Lloret. Qui no es va quedar bocabadat quan va veure la quantitat de semàfors que es poden enquibir en tan poc espai?

Amb la nova terminal hem descobert que encara ens faltava molt per aprendre quant a mobilitat, i que en aquella rotonda plena de semàfors de l'època del senyor Sala, encara n'hi cabien més!

Podríem entrar en detalls, però crec que tots sabem de què parlem, si no, feu l'exercici d'anar de l'avinguda Just Marlès a Fenals, i en aquest petit tram, i amb una miqueta de sort, podreu trobar quatre semàfors en vermell.

Estic segur que hi ha una bona explicació, que els darrers semàfors són imposats per la Generalitat per la nova Terminal i que en el futur amb la nova ronda i la remodelació de la rotonda serà la fi dels nostres problemes, però des de la meva posició de ciutadà ignorant, no puc deixar de patir aquest nombre inesgotable de semàfors cada dia (i els nostres turistes també) i preguntar-me, per exemple, quina diferència hi deu haver entre el primer pas de vianants de Just Marlés (amb semàfor) i el segon (sense semàfor), o com s'ho deuen fer altres pobles i ciutats, potser tenen el semàfors sincronitzats? O potser van a un pas més endavant i ni en tenen?


Aquest és un servei de notícies creat pel diari El Punt i distribuït per VilaWeb.
És prohibida la reproducció sense l'autorització expressa d'Hermes Comunicacions S.A.