L'Ajuntament de Crespià ha paralitzat la tramitació de la llicència d'obres sol·licitada per Fecsa-Endesa per construir la línia de 132 kV (que va de la subestació de Serinyà fins a Santa Llogaia d'Àlguema) que travessaria el terme municipal. Així mateix, el consistori ha demanat al Departament de Medi Ambient que obligui la companyia elèctrica a fer un estudi d'impacte ambiental.
«Serà difícil, però mirarem de parar-ho», va manifestar ahir l'alcalde, Xavier Quer, en opinió del qual el projecte és molt perjudicial per al poble, atès que les torres i els cables passarien pel bell mig del terme i això tindria conseqüències negatives, tant pel que fa al paisatge com socialment. Quer va remarcar el fet que quedaria afectada una gran àrea a banda i banda de la línia, en la qual no es podrà construir. Per Quer, caldria estudiar formes alternatives de traçat, com ara aprofitar la imminent construcció del desdoblament de la carretera C-66 entre Fares i Serinyà i la construcció de l'autovia A-26 entre Besalú i Figueres i soterrar la línia al costat de les calçades.
La prevista línia elèctrica de 132 kV sortirà de la nova subestació de Serinyà. Tindrà una longitud de prop d'11 quilòmetres i comportarà la instal·lació de 32 torres. La infraestructura transcorrerà també pels municipis de Sant Ferriol, Esponellà i Cabanelles, pel nord del poble d'Espinavessa i Navata, abans d'acabar a la subestació de Santa Llogaia. A diferència del que passa a Crespià, en aquests altres municipis el projecte de Fecsa - Endesa no afecta gaires terrenys.
La línia Serinyà-Santa Llogaia forma part del projecte de més abast d'ampliar el subministrament elèctric entre Olot, Banyoles i Figueres. En aquest àmbit, també s'està tramitant el doblament de la línia Olot-Serinyà.