| Contactar amb El Punt - Pobles i Ciutats |
| Qui som? - El Club del subscriptor - Les 24 hores d'El Punt - Publicitat - Borsa de treball | El Punt | VilaWeb | dijous, 25 d'abril de 2024


dimarts, 24 de juliol de 2007
>

L'aturada de més de la meitat dels semàfors porta el caos al trànsit

El servei del Trambaix va estar parat dues hores i el de Ferrocarrils, mitja hora

A. BALLBONA AGÈNCIES. Barcelona
L'apagada elèctrica va deixar fora de servei un 60% dels semàfors de Barcelona durant tot el dia i això va provocar el caos circulatori en les principals vies de comunicació de la ciutat. Per posar remei a aquesta situació, des de primera hora del matí 500 agents de la Guàrdia Urbana i 300 més dels Mossos d'Esquadra es van distribuir en les principals cruïlles per regular el trànsit. El servei de Ferrocarrils de la Generalitat, de metro i Trambaix també van patir afectacions.


+ La Guàrdia Urbana va distribuir 300 agents per regular el trànsit a les cruïlles.

El caos circulatori que va patir bona part de la xarxa viària de Barcelona va ser especialment marcat a les artèries de comunicació de la ciutat, com són la Diagonal, la Gran Via, la Meridiana, el passeig de Gràcia i el passeig de Sant Joan. A l'inici de l'apagada, els conductors que passaven per l'Eixample van haver de suar força, quan encara hi havia cruïlles que encara no regulaven els agents. Més de la meitat dels semàfors no van funcionar durant tot el dia.

Malgrat això, el secretari de Seguretat Pública de la Generalitat, Joan Delort, va agrair la «responsabilitat» amb què havien actuat el conjunt de ciutadans davant les cruïlles sense regular, i que van evitar «incidents de rellevància». Fins i tot en un dia que es preveia tan complicat, l'accidentalitat va baixar, segons Delort.

Durant mitja hora el servei urbà de trens de Ferrocarrils de la Generalitat (FGC) va estar totalment aturat, entre les 10.53 i les 11.14. Aquesta interrupció va afectar unes 12.700 persones. No hi va haver servei entre les estacions de plaça Catalunya i les Planes, a la línia Barcelona-Vallès (incloses les línies L6 i L7), ni entre les estacions de plaça Espanya i Ildefons Cerdà, a la línia Llobregat-Anoia. A tres quarts de dotze del migdia la línia Barcelona-Vallès ja funcionava al 50% de la seva capacitat. Tot i haver-se recuperat més ràpid, la línia Llobregat-Anoia va arrossegar encara retards d'entre 15 i 20 minuts. El servei de FGC va retornar a la normalitat a tres quarts d'una del migdia.

La interrupció del servei va ser encara més llarga en el Trambaix (el tramvia del Baix Llobregat). Entre les onze del matí i la una del migdia no va funcionar. Les dues línies del Trambesòs, en canvi, no se'n van ressentir.

Quant al metro, l'afectació es va notar a les línies 1, 3 i 5, i l'aturada dels combois més llarga va ser de 23 minuts. A les 10.54 les tres línies van interrompre el servei. Onze minuts més tard, es restablia el funcionament de la línia 1, i a les 11.17, el de les línies 3 i 5.

Curiosament, es van salvar del caos de mobilitat la xarxa de Renfe i l'aeroport del Prat. Segons Adif, els trens van circular amb normalitat i l'única afectació va ser a l'estació de Sants: durant 15 minuts les màquines de venda de bitllets, els panells indicadors, les escales mecàniques i els ascensors no van funcionar. A l'estació del Clot també hi va haver problemes amb les vendes de bitllets. Ni Passeig de Gràcia ni l'Estació de França van tenir «alteracions rellevants». L'apagada tampoc va afectar el Prat, que, si fos necessari, té una central pròpia que podria garantir el subministrament.



 NOTÍCIES RELACIONADES

>Quatre hospitals es veuen obligats a funcionar amb generadors i a anul·lar operacions i visites

>Barcelona es curtcircuita

Aquest és un servei de notícies creat pel diari El Punt i distribuït per VilaWeb.
És prohibida la reproducció sense l'autorització expressa d'Hermes Comunicacions S.A.