La nova estació millora molt les prestacions de la que hi havia fa dos anys. L'antiga tenia 10 andanes i l'actual en té 15, tres de les quals, a peu de carretera. El nou edifici, modern i lluminós, té forma rectangular, un vestíbul de 360 metres quadrats equipat amb zona de taquilles, serveis, bar, quiosc i punt d'informació turística, tot i que aquest últim punt ahir no estava obert. L'estació també disposa de panells electrònics d'informació a l'usuari. Una de les característiques arquitectòniques més destacades de la terminal és la coberta enjardinada, única a Catalunya. A la coberta també s'hi ubiquen les plaques solars, que es poden observar des de l'interior de l'edifici mitjançant unes claraboies que, a més, proporcionen il·luminació interior.
L'estació de Lloret, que ha pagat la Generalitat, acollirà 22 línies de transport comarcal, amb la resta de Catalunya i també d'àmbit estatal i internacional. Les que concentren el major nombre de viatgers són les de Tossa i Blanes, i també les que van cap a Barcelona i Girona. Els principals destins de fora de Catalunya són Roma, Venècia, París, Múrcia i Almeria.
Com que la nova estació és, a diferència de l'antiga, propietat de la Generalitat, la seva explotació s'ha decidit mitjançant concurs. Les empreses Teisa, Sarfa, Autocars R. Mas i Coetbus s'encarregaran durant 10 anys de l'explotació.
La construcció de la nova terminal ha anat acompanyada de la urbanització del seu entorn. S'han arreglat els carrers d'Enric Granados i Verge de Loreto. Tot plegat ha contribuït a millorar la imatge de l'entrada de Lloret, que és on està situada la terminal d'autobusos.