| Contactar amb El Punt - Pobles i Ciutats |
| Qui som? - El Club del subscriptor - Les 24 hores d'El Punt - Publicitat - Borsa de treball | El Punt | VilaWeb | dijous, 11 de juny de 2026


divendres, 6 de juliol de 2007
>

Rehabiliten la sèquia molinar de Ripoll



JORDI CASAS. Ripoll

L'Ajuntament de Ripoll ja ha enllestit les obres de rehabilitació de dos dels tres trams de la sèquia molinar –l'antic canal del segle X que duia aigua al molí del monestir– que té projectats aquest any amb una inversió global de 81.000 euros, 31.500 dels quals de subvencions. Aquest canal no és propietat de l'Ajuntament, però aquest ens du a terme les obres perquè la comunitat de regants no està clarament constituïda i perquè les filtracions afecten un nombre important d'habitatges i d'espais públics. Així, a través de Somarsa, ha obert una reixa de 50 metres per recollir les aigües que vessen del canal i les canalitza cap al riu. També s'hi ha dut a terme un mur de contenció entre el canal i la reixa per evitar esllavissades. La inversió ha estat de 13.000 euros.

La societat municipal d'aigües també ha actuat en un tram de 125 metres de Cal Moliner, al sector de la Font del Sant. S'hi ha rehabilitat el llit del canal netejant-lo i preparant-lo per instal·lar-hi peces de formigó i també s'han separat les aigües del sanejament de la resta. A més, aquesta actuació s'ha completat amb la rehabilitació de l'entorn d'aquest tram de la sèquia, on molts veïns del poble i forans hi van a passejar. S'hi ha retirat la vegetació que embrutia i, entre altres coses, s'hi ha reparat la tanca que protegeix els vianants del canal. En aquest cas, la inversió ha estat de 39.000 euros i l'Ajuntament ha rebut una subvenció de la Diputació d'11.000 euros. Aquesta administració s'ha compromès a concedir més ajuts.

Ara, i en el marc del programa d'aquest any, només queden les obres de rehabilitació de la sèquia entre Cal Moliner i el torrent de Serrallonga, on les filtracions afecten les cases de la zona. En aquest tram, la sèquia està coberta. Les obres costaran 30.000 euros.



 NOTÍCIES RELACIONADES

>El Suprem ratifica la sentència d'enderroc de dos edificis de Sant Antoni de Calonge

Aquest és un servei de notícies creat pel diari El Punt i distribuït per VilaWeb.
És prohibida la reproducció sense l'autorització expressa d'Hermes Comunicacions S.A.