Les quotes de mercat, tant pel nombre de línies com per ingressos, mostren el predomini de Telefónica en el mercat de les línies ADSL, mentre que en l'àmbit del cable el paper protagonista correspon a Ono. Durant el 2006 es va incrementar prop de dos punts percentuals la quota de mercat per nombre de línies dels operadors que subministren connexions d'ADSL, tant a través de xarxa pròpia com Telefónica, com a través de la utilització dels serveis majoristes de banda ampla. Per operador, l'avenç més destacat va ser el de Telefónica, que el 2006 va donar d'alta un milió de línies, contra les 363.000 guanyades per la resta d'operadors. Així doncs, Telefónica va captar un 73% del creixement del mercat en accés a ADSL. D'altra banda, la quota assolida per Telefónica va augmentar lleugerament el 2005 per nombre de línies, mentre que la quota del grup Ono el segon més important a l'Estat va disminuir poc més de tres punts percentuals.
FACTURACIÓ DE 42.006 MILIONS
D'altra banda, el sector de les telecomunicacions va facturar 42.006 milions d'euros el 2006, cosa que es tradueix en un increment d'un 3,3% pel que fa a l'any anterior, impulsat pels serveis de telefonia mòbil i de banda ampla. Les empreses de comunicacions van ingressar 35.093 milions d'euros el 2006 per serveis minoristes, un 5,8% més que l'any anterior, mentre que els ingressos per serveis majoristes van disminuir un 7,7%, fins als 6.912 milions d'euros. En el conjunt del sector, la telefonia mòbil va aportar un 42,8% de la facturació; seguida de la fixa, amb un 28,4%; els serveis audiovisuals, amb un 15,2%, i internet, amb un 7,9%. A més, la inversió efectuada pels agents del sector es va incrementar un 3,08%.