| Contactar amb El Punt - Pobles i Ciutats |
| Qui som? - El Club del subscriptor - Les 24 hores d'El Punt - Publicitat - Borsa de treball | El Punt | VilaWeb | divendres, 12 de juny de 2026


dissabte, 30 de juny de 2007
>

Del Cotton Club a la Catedral




Edward Kennedy Duke Ellington va ser un dels compositors més influents i prolífics de la història del jazz, amb unes 2.000 obres registrades al seu nom, tot i que aquest número podria arribar a les 5.000 si es poguessin comptabilitzar totes les que va escriure en fragments de paper que després va perdre o les que simplement va transmetre oralment als seus músics. Va debutar professionalment als disset anys i a finals de la dècada dels trenta va assolir la fama gràcies a una llarga estada al mític Cotton Club de Harlem i a la retransmissió radiofònica de les seves actuacions. Va viure en primera línia l'edat d'or de les big band i la màxima popularitat del jazz als clubs i les pistes de ball. Després d'entrar en terrenys creatius més complexos com ara la música cinematogràfica (Anatomía de un asesinato), el Duke es va interessar a partir dels anys seixanta en la música litúrgica. El 1965 va estrenar el primer The sacred concert per inaugurar la catedral de San Francisco, i després en va fer tres versions més.



BON RITME DE LA VENDA ANTICIPADA
Ignasi Thió, responsable de la programació musical municipal, va destacar ahir el bon ritme de la venda anticipada del festival (ja s'han venut més de 2.000 entrades, que representen una quarta part de l'aforament total) i el fet que gairebé ja no queden entrades per al concert de Cesaria Évora. El mercat culinari de la plaça dels Apòstols s'inaugurarà divendres vinent, coincidint amb el concert de Carmen Linares.


 NOTÍCIES RELACIONADES

>El concert sagrat del Duke obre avui la nova etapa de les Músiques Religioses

Aquest és un servei de notícies creat pel diari El Punt i distribuït per VilaWeb.
És prohibida la reproducció sense l'autorització expressa d'Hermes Comunicacions S.A.