| Contactar amb El Punt - Pobles i Ciutats |
| Qui som? - El Club del subscriptor - Les 24 hores d'El Punt - Publicitat - Borsa de treball | El Punt | VilaWeb | dijous, 11 de juny de 2026


dimecres, 23 de maig de 2007
>

El futur de les energies renovables, en un debat a la Cambra de Comerç



ORIOL MAS. Girona

Tres experts en energies renovables van participar ahir en un debat a la Cambra de Comerç, per analitzar les possibilitats de futur dels recursos energètics naturals. Les potencialitats de creixement, les millores tecnològiques i la reducció d'emissions de diòxid de carboni van ser alguns dels punts comuns que van tractar els ponents. En primer lloc, Joan Ignasi Rosell, del centre de recerca en energia aplicada de la Universitat de Lleida, va analitzar sobretot les perspectives de l'energia solar tèrmica, i va concloure que un dels seus màxims inconvenients és la poca densitat i discontinuïtat de les instal·lacions de plaques. Xavier Elias, director de la Borsa de Subproductes de Catalunya, es va centrar en la biomassa, i va explicar els diferents camps i mètodes a través dels quals es podria obtenir energia, no només dels recursos forestals, sinó també dels fangs d'estacions depuradores, d'algues i de l'agricultura.

Finalment, Ramon Carbonell, president de la patronal Eolic Cat, va comparar el sistema elèctric amb les balances fiscals, i va reclamar que des de Catalunya s'aposti per implantar aquestes energies.



 NOTÍCIES RELACIONADES

>El Consorci de les Gavarres vol reduir al mínim l'accés motoritzat a l'espai natural

Aquest és un servei de notícies creat pel diari El Punt i distribuït per VilaWeb.
És prohibida la reproducció sense l'autorització expressa d'Hermes Comunicacions S.A.