A una setmana de la reunió de ministres d'Educació que s'ha de celebrar a Londres per tractar l'Espai Europeu d'Educació Superior (EEES), ahir un miler d'estudiants 1.500 segons els organitzadors i 700 segons la Guàrdia Urbana es van manifestar pel centre de Barcelona per demanar la paralització del procés i la derogació de la LOU, la llei d'universitats aprovada el dia 30 de març. No eren gaires, però feien bastant més soroll que de costum. Cridant proclames com ara
«No a la privatització» i cançons rap
cantades contra el procés de Bolonya, que el moviment estudiantil no demana aturar creuen que ja és imparable sinó paralitzar per obrir un procés «democràtic i participatiu».
La marxa, convocada per la Plataforma Mobilitzadora per la Universitat Pública (PMDUP), que la tardor de l'any 2005 va aconseguir reunir unes 10.000 persones, va sortir de la plaça Universitat i va acabar sense incidents remarcables al pla de Palau.
Els membres de la Plataforma Guifré Bombila i Quim Framis van llegir un manifest, no pas davant de la Subdelegació del Govern espanyol, com és habitual en aquestes manifestacions, sinó davant de la Facultat de Nàutica. Els assistents, molts dels quals venien amb motxilles i sacs de dormir de l'acampada que es va fer dimecres a la nit a l'eix central, a la UAB, van aplaudir en els punts del manifest que denuncia que «la universitat s'està convertint en un negoci al servei de les empreses». I és l'aproximació de les universitats a les empreses, juntament amb la impossibilitat de treballar i estudiar alhora, el que més rebutja el moviment estudiantil.
Durant la manifestació, i al pas per la Via Laietana, es van fer pintades a favor de l'educació i en contra dels Mossos d'Esquadra en diversos establiments, la majoria dels quals van ser bancs i caixes d'estalvis, com per exemple Deutsche Bank, Bancaixa, Banco Popular, Fincas Corral i Correus. La marxa va ser seguida per un gran dispositiu dels Mossos d'Esquadra.