| |||||
|
dilluns, 7 de maig de 2007 > L'autobús, el gran oblidat
En els programes dels partits el bus pren ara un paper tan important com el de l'obertura del metro divendres a la nitP. MERCADÉ. Barcelona
En els últims tres anys, a Barcelona, els desplaçaments en metro han augmentat un 7,2 per cent i els de les línies urbanes de Ferrocarrils de la Generalitat, un 9,6 per cent. En canvi, els viatges amb autobús només han crescut un 2,7 per cent. És el mitjà de transport públic amb l'increment de demanda més moderat, segons les dades facilitades després de la última reunió del Pacte de la Mobilitat entre representants de l'Ajuntament i de la societat civil. Tot i això, un 40 per cent dels barcelonins que es desplacen en transport públic ho fan en autobús. El repte ara, com apunten tècnics de mobilitat consultats per aquest diari, és millorar la xarxa d'autobusos. Potser per aquest motiu, aquest mitjà de transport ha adquirit un paper gairebé de protagonista, en la majoria dels programes electorals dels partits polítics que opten a l'alcaldia de Barcelona. Des del PSC, proposen incorporar 100 vehicles més a la flota actual de 1050 autobusos urbans que cobreixen les 110 línies que hi ha a la ciutat. Els socialistes aposten també per fer parades «més modernes, millorar els sistemes d'informació a l'usuari i fer més quilòmetres de carrils bus». Els socis de govern de l'alcalde Jordi Hereu, ICVEUiA i ERC, tenen un programa semblant. En el pròxim mandat, republicans i ecosocialistes volen que la xarxa d'autobús deixi de ser radial per convertir-se en octogonal, és a dir, més descentralitzada. Les propostes de l'alcaldable de CiU, Xavier Trias, són més concretes. En el programa dels convergents, l'increment de la flota d'autobús hauria de ser del 50 per cent, fins a arribar als 1.575 vehicles. La freqüència de pas no hauria de superar els 15 minuts en cap recorregut i en les línies amb més demanda hauria de ser, com a màxim, de 5 minuts. També opten per instal·lar sistemes de comunicació dels conductors amb els centres de control i volen que els usuaris estiguin més i millor informats. Tots els partits, sense excepció, coincideixen en la necessitat d'implantar la prioritat semafòrica per la xarxa d'autobús. D'altra banda, tots els partits coincideixen a demanar la construcció d'intercanviadors tan importants com ara el de la plaça Catalunya i continuar amb les obres de prolongació que ja estan en marxa en algunes línies. |
NOTÍCIES RELACIONADES |
>Hereu anuncia a Sants la compra del poliesportiu de la Seat, a la Zona Franca |
|