| Contactar amb El Punt - Pobles i Ciutats |
| Qui som? - El Club del subscriptor - Les 24 hores d'El Punt - Publicitat - Borsa de treball | El Punt | VilaWeb | dijous, 11 de juny de 2026


divendres, 4 de maig de 2007
>

Medi Ambient torna a tombar el pla general de Castelló i l'Ajuntament ja no el pot aprovar aquest mandat

Veu «inviable» el fals túnel que proposa el consistori al camí d'Empuriabrava

MAR VICENTE. Castelló d'Empúries
Medi Ambient ha tornat a tombar el pla general de Castelló d'Empúries, que previsiblement ja no es podrà aprovar aquest mandat. El motiu és per qüestió de temps ja que el pla s'ha d'aprovar pel ple i passar per Urbanisme, un cop tingui l'informe favorable, tot abans d'un mes. Medi Ambient destaca com a punt principal de la seva disconformitat amb el pla que la solució de l'Ajuntament de posar un fals túnel al camí d'Empuriabrava per reduir l'impacte ambiental sobre la Muga «no és viable».


+ Les obres de la carretera C-260, a l'altura de Castelló d'Empúries. Foto: J.PUIGBERT

El Departament de Medi Ambient i Habitatge ha tornat a tombar el pla d'ordenació urbanística municipal (POUM) de Castelló, amb un altre informe desfavorable, després que el departament ja va mostrar el seu desacord amb el pla al gener. Llavors, Medi Ambient va posar èmfasi en la llacuna d'aigua salada que preveia el pla ja que considerava que podria afectar els aiguamolls de l'Empordà.

Després de les modificacions fetes per l'Ajuntament, Medi Ambient diu que la substitució de la llacuna d'aigua salada per una d'aigua dolça pot ser «contraproduent» i aconsella que es mantinguin els usos agrícoles dels terrenys. També considera que les dues dàrsenes previstes s'han d'ajustar al pla de ports de Catalunya i alerta que s'han de tornar a «valorar els efectes sobre l'aqüífer». L'alcalde de Castelló, Xavier Sanllehí (CiU), i el regidor d'Urbanisme, Josep Rodà (PSC), van explicar ahir que aquests són punts que ja s'han arreglat en el text refós del POUM –l'última versió inclou els canvis.

Pel que fa al punt de desacord principal, Medi Ambient aposta per fer un viaducte per sobre de la carretera comarcal de Figueres a Roses (C-260) per poder anar de Castelló a Empuriabrava i és contrari al fals túnel que l'Ajuntament proposa que s'instal·li a l'actual camí d'Empuriabrava. Sanllehí va ser contundent: «Sembla que vulguin que haguem d'anar d'un nucli a l'altre per la comarcal C-260 i amb això ens plantarem perquè col·lapsaríem la carretera.» «No permetrem de cap manera que Medi Ambient ens impedeixi la mobilitat entres Castelló i Empuriabrava. Si no, que ens deixin el camí que tenim ara, que hi ha estat tota la vida», va sentenciar.

Per part seva, el portaveu d'Entesa per Castelló i Empuriabrava i antic portaveu de la Plataforma contra el Creixement Massiu de Castelló –contrària al POUM, Pere Iglesies, va manifestar que aquest informe dóna la raó a les al·legacions presentades per la plataforma, demana «seny» a l'equip de govern i que es torni a fer una aprovació inicial «sense les presses que han provocat aquest informe desfavorable».



OBRES PARADES A LA C-260


D'altra banda, l'alcalde de Castelló, Xavier Sanllehí, va explicar ahir que «Medi Ambient ha fet que Carreteres aturi les obres del giratori que s'estan fent a la comarcal per buscar un acord sobre el viaducte que volen fer». L'alcalde va aclarir que ha demanat una reunió amb els dos departaments per intentar buscar una solució. Sanllehí també va assegurar que està d'acord amb la sostenibilitat mediambiental, però que per a ell «les persones són el més important».

 NOTÍCIES RELACIONADES

>La falta d'acord polític congela la urbanització més important de Salt

>Medi Ambient tomba el pla general de Castelló i ja no es podrà aprovar en aquest mandat

Aquest és un servei de notícies creat pel diari El Punt i distribuït per VilaWeb.
És prohibida la reproducció sense l'autorització expressa d'Hermes Comunicacions S.A.