| Contactar amb El Punt - Pobles i Ciutats |
| Qui som? - El Club del subscriptor - Les 24 hores d'El Punt - Publicitat - Borsa de treball | El Punt | VilaWeb | dijous, 11 de juny de 2026


dimecres, 18 d'abril de 2007
>

Volen fer competitiva la línia fèrria de Puigcerdà reduint una hora i quaranta minuts el trajecte fins a Barcelona



JORDI CASAS. Puigcerdà

La delegació d'alcaldes i representants polítics dels ajuntaments ripollesos, ceretans i osonencs de la línia fèrria de Puigcerdà van presentar ahir al secretari general d'Infraestructures de Renfe, Luis de Santiago, un programa de millores per reduir el temps del trajecte entre la capital de la Cerdanya i Barcelona una hora i quaranta minuts. Ara, és de tres hores i quaranta minuts i volen que sigui de dues hores per fer-la competitiva.

Els alcaldes de Puigcerdà, Fontanals, Centelles, el regidor d'Urbanisme de Ripoll i un representant de l'Ajuntament d'Alp van presentar un estudi de millora del traçat dels revolts més pronunciats de la línia. De Santiago es va comprometre a redactar un avantprojecte que incorpori aquestes millores sempre que no calgui expropiar terrenys. També va mostrar-se obert a estudiar el desdoblament de la línia, que en principi està previst fer fins a Vic –fins a Barcelona té la consideració de servei de Rodalies–, i, a més, l'ample europeu. Cal tenir en compte que la línia connecta amb la xarxa de l'Estat francès a la Tor de Querol.



Aquest és un servei de notícies creat pel diari El Punt i distribuït per VilaWeb.
És prohibida la reproducció sense l'autorització expressa d'Hermes Comunicacions S.A.