La principal entitat de foment del transport públic a l'àrea de Barcelona proposava en el seu document que s'instal·lessin fins a sis peatges a les entrades de Barcelona per Montgat (C-32), Sant Joan Despí (B-23), el Prat (C-31), els túnels de Vallvidrera, Montcada (C33) i Ripollet (C-58), que haurien de pagar els vehicles que circulessin amb menys de tres ocupants. L'objectiu de la proposta era doble: dissuadir de l'ús del vehicle privat per accedir a la ciutat i recaptar diners per subvencionar el transport públic. Aquesta proposta es va fer arribar a l'Ajuntament de Barcelona, la Generalitat i l'Entitat Metropolitana del Transport.
Hereu ha estat el primer a respondre i ha descartat que aquesta mesura es pugui dur a terme. Per l'actual alcalde de Barcelona, després de la posada en marxa al llarg d'aquest mandat dels aparcaments regulats per a residents, «la gran aposta ha de ser la millora del transport públic metropolità perquè abans d'adoptar noves mesures de dissuasió hem d'oferir alternatives». En aquest sentit, el candidat socialista defensa que el veritable repte és «donar la volta» als serveis de Rodalies de Renfe. Pel que fa a la resta de propostes de mobilitat, Hereu considera que l'actual xarxa d'àrees verdes es pot ampliar però només «a demanda dels veïns i després d'estudiar cas per cas». En aquest sentit, els veïns del districte de les Corts propers a la zona universitària ja han expressat la seva voluntat de demanar passar a ser àrea verda.
GOVERN METROPOLITÀ
Hereu, que també ha augurat un «èxit» per a la posada en marxa, el proper dissabte, del servei de metro nocturn, ha tornat a reclamar la creació de l'ens de govern metropolità per millorar, també, la mobilitat de Barcelona. El líder socialista recorda que la creació del govern metropolità ha estat un compromís de la Generalitat per a aquesta legislatura «que es complirà i que, si no, jo ho denunciaré».