| Contactar amb El Punt - Pobles i Ciutats |
| Qui som? - El Club del subscriptor - Les 24 hores d'El Punt - Publicitat - Borsa de treball | El Punt | VilaWeb | dimarts, 30 d'abril de 2024


dilluns, 9 d'abril de 2007
>

Una entitat dissenya una alternativa al traçat per prolongar els FGC a Sabadell

Sabadell Cruïlla proposa una petita xarxa de metro amb dues línies i ja té més de 600 adhesions

EMILI AGULLÓ. Sabadell
El període d'al·legacions a què la Generalitat va sotmetre l'estudi del traçat per prolongar els FGC a Sabadell va servir perquè una associació ciutadana anomenada Sabadell Cruïlla presentés una veritable esmena a la totalitat. Un grup d'experts va elaborar un avantprojecte amb dues línies bifurcades a l'actual Sabadell Estació que anirien cap a l'est i el nord de la ciutat, passant pel centre històric i per la zona de serveis de l'Eix Macià. Per defensar la seva proposta, asseguren que seria més ràpida de fer, tindria menys impacte, donaria millor servei i podria arribar a zones com el Vallès Oriental. També sostenen que costaria el mateix.


Sabadell Cruïlla defensa un traçat elaborat per l'associació Territoris, que agrupa arquitectes, enginyers i experts per debatre propostes per a la zona del Vallès. El recorregut de la línia S2 dels Ferrocarrils de la Generalitat es bifurcaria a partir de l'actual Sabadell Estació en dues línies. La primera discorreria sota l'Eix Macià –proposen excavar-la a cel obert amb murs pantalla– cap a Renfe Nord, Ca n'Oriac i Castellar del Vallès. Per construir la segona sí que caldrien tuneladores i tindria estacions al solar de l'antic Vapor Turull –en ple centre de la ciutat–, a Renfe Centre i al barri de Torre-romeu, que està situat a l'altra banda del riu Ripoll. Des d'aquí es faria arribar el traçat a poblacions com ara Polinyà, Palau-solità –on la idea ha estat ben rebuda– i Granollers.

L'associació ciutadana ja ha reunit més de 600 adhesions de veïns de Sabadell. I també ha presentat dos manifestos subscrits per un centenar d'experts en el territori i per 200 comerciants de la ciutat. La seva reivindicació ha estat fins ara didàctica, amb exposicions del projecte, plànols i documents a diversos barris.



MENYS IMPACTE DE L'OBRA
Un dels portaveus de Sabadell Cruïlla és l'arquitecte i exregidor d'Urbanisme sabadellenc Manel Larrosa, que insisteix a destacar que «encara no s'ha publicat l'estudi d'impacte ambiental sobre l'afectació de les obres». Traçat a banda, l'entitat critica el tall de trànsit d'aproximadament un any al centre de la ciutat, un obstacle per a les línies de bus i per als comerços del centre, per això troben més adient el solar del Vapor Turull –un gran aparcament en superfície– per fer-hi l'estació i un pàrquing subterrani.

Pel que fa al mètode constructiu, es decanten per fer túnels a cel obert i amb menys profunditat, de manera que calgui moure menys volum de terres. D'aquesta manera defensen que els calendaris per posar en marxa la línia es podrien complir replantejant-la de nou i amb un cost, segons ells, no superior als 327 milions pressupostats pel DPTOP.



 NOTÍCIES RELACIONADES

>PTOP no vol «distorsionar» el seu projecte

Aquest és un servei de notícies creat pel diari El Punt i distribuït per VilaWeb.
És prohibida la reproducció sense l'autorització expressa d'Hermes Comunicacions S.A.