| Contactar amb El Punt - Pobles i Ciutats |
| Qui som? - El Club del subscriptor - Les 24 hores d'El Punt - Publicitat - Borsa de treball | El Punt | VilaWeb | dijous, 1 de gener de 2026


dilluns, 2 d'abril de 2007
>

France Télécom presenta una oferta a la Generalitat per adquirir el 100% d'Al-pi



EP. Barcelona

L'empresa de telecomunicacions France Télécom ha presentat una oferta a la Generalitat per adquirir el 100% de l'operador català Al-pi amb la compra del paquet del 25% que és a les mans del govern català. Aquesta oferta l'ha presentada fa poc la companyia francesa en el marc del grup de treball que France Télécom i la Generalitat van constituir al començament de l'any per decidir el futur d'Al-pi, participada actualment en un 75% per la companyia francesa i en un 25% per la Generalitat.

Fonts del govern català van afirmar que les reunions es van mantenint periòdicament i que l'oferta està sent estudiada. Amb tot, fonts de la secretaria de Telecomunicacions van assenyalar que l'oferta és a la baixa, ja que «tothom vol comprar barat i vendre car».

El futur de la participació de la Generalitat a Al-pi és objecte de debat des de fa anys, però l'actual govern català, amb Joan Puigcercós al capdavant de la conselleria de Governació, encarregada de les telecomunicacions, s'ha marcat com a objectiu arribar a una resolució abans de finals del pròxim mes de juny.

De moment, la Generalitat no ha revelat quins són els seus plans per a l'operador Al-pi, ja que entre els partits que integren el govern català hi ha posicions diverses, des d'ampliar la participació per controlar Al-pi fins a desfer-se de la participació actual.



Aquest és un servei de notícies creat pel diari El Punt i distribuït per VilaWeb.
És prohibida la reproducció sense l'autorització expressa d'Hermes Comunicacions S.A.