| Contactar amb El Punt - Pobles i Ciutats |
| Qui som? - El Club del subscriptor - Les 24 hores d'El Punt - Publicitat - Borsa de treball | El Punt | VilaWeb | divendres, 29 de març de 2024


dimecres, 28 de març de 2007
>

El trànsit rodat és el causant d'un 80% de la contaminació acústica a les ciutats de l'Estat



P.M.. Barcelona

L'Observatori de la Mobilitat –que des del 2003 estudia com es desplacen els ciutadans de les 13 àrees metropolitanes de l'Estat que l'integren– va presentar ahir a Barcelona les conclusions del seu darrer estudi. Segons aquest últim informe, el trànsit rodat és el causant d'un 80% de la contaminació acústica a les ciutats. Pel que fa a la contaminació atmosfèrica, el transport de carretera és el responsable d'un 75% de les emissions de CO2 procedents d'aquest sector. Tot i això, «les substàncies acidificants van disminuir un 2,3% en el període de 1990-2004 com a conseqüència de les millores tecnològiques dels vehicles».

Segons les dades de l'Observatori de la Mobilitat, el transport públic ha aconseguit augmentar gairebé un 11% els viatges arreu de l'Estat. Tot i això, el vehicle privat continua sent el més utilitzat a les ciutats per desplaçar-se. Barcelona és la ciutat de l'Estat on el percentatge de viatges dins de la mateixa ciutat que es fan amb transport públic és més elevat, que arriba gairebé a un 40%.

El director general de Qualitat i Avaluació del Ministeri de Medi Ambient, Jaime Alejandre, va avançar que el govern espanyol vol elaborar la llei bàsica de mobilitat en l'àmbit estatal «en el que queda de legislatura». Alejandre va explicar que aquesta llei «vol donar un impuls de coordinació» a la legislació que ja està impulsant, per exemple, amb el pla de mobilitat de la regió metropolitana. Hi va afegir, a més, que aquesta llei «no només penalitzarà sinó que buscarà incentius» per tal que els ciutadans utilitzin els mitjans de transport menys contaminants.



Aquest és un servei de notícies creat pel diari El Punt i distribuït per VilaWeb.
És prohibida la reproducció sense l'autorització expressa d'Hermes Comunicacions S.A.