Segons les dades del Ministeri de Foment, està previst que abans de l'any 2009 entri en funcionament tot el tram de l'autovia del Mediterrani entre Vila-seca i Vandellòs, cosa que permetrà alliberar gran part del volum de trànsit que travessa Cambrils i Miami Platja, i per la zona natural de creixement urbanístic de l'Hospitalet de l'Infant. Abans, a l'estiu de 2008, s'obrirà al trànsit el conegut com a segon cinturó de Tarragona, que unirà la variant de la ciutat amb la d'Altafulla i Torredembarra. Aquesta fase d'inauguracions obrirà el termini perquè els ajuntaments sol·licitin la titularitat del trams de l'N-340 que quedaran, així, fora de la xarxa de carreteres principals per passar a convertir-se en vies urbanes, amb totes les transformacions que això comporta.
ACTUACIONS NECESSÀRIES
L'experiència, però, de Torredembarra i Altafulla, que des de l'any 2001 es poden esquivar a través d'una variant, deixa en evidència que el canvi d'hàbits dels conductors no són tan immediats, i que tan sols les obres d'adaptació poden accelerar la transformació real. «La gent, per inèrcia, hi continua circulant com si encara fos una nacional, per molt que hi hagi els senyals de límit de 50 quilòmetres per hora», explica el regidor d'Urbanisme, Ramon Ripoll. Una situació similar a la d'Altafulla, on l'equip de govern va posar en marxa un pla de xoc previ a les obres de conversió en via urbana per tal de tallar d'arrel l'ús del carrer com a zona de pas. «Aquesta via només l'han de fer servir els altafullencs i la gent que vingui expressament a Altafulla», explica l'alcalde d'Altafulla, Manel Ramon, qui va impulsar la instal·lació de ressalts al llarg de l'antiga carretera, fet que obliga a alentir el pas dels vehicles.