| Contactar amb El Punt - Pobles i Ciutats |
| Qui som? - El Club del subscriptor - Les 24 hores d'El Punt - Publicitat - Borsa de treball | El Punt | VilaWeb | dilluns, 6 de maig de 2024


dilluns, 26 de març de 2007
>

La Via Augusta es vesteix d'avinguda

Els municipis del tram Torredembarra-l'Hospitalet preparen la transformació de l'N-340 en un carrer més del poble

AZAHARA PALOMARES.
En els pròxims anys, l'aspecte de molts municipis de la Costa Daurada canviarà gràcies a la inauguració d'alguns trams de l'autovia A-7, que deixarà l'N-340, la carretera que ressegueix l'antiga Via Augusta, fora d'ús com a via de pas entre Torredembarra i Vandellòs. En el cas de Tarragona, Altafulla i la Torre, des de fa anys els veïns ja van deixar enrere les cues quilomètriques al centre del municipi gràcies a la posada en marxa de les variants, i tot just ara comencen a fer realitat la transformació de l'N-340. A Cambrils, Mont-roig i l'Hospitalet de l'Infant, han començat a esbossar ja els projectes que permetran tornar el protagonisme als vianants després de dècades de domini del fum dels vehicles. Uns projectes que obren la incògnita dels efectes sobre el comerços.

Segons les dades del Ministeri de Foment, està previst que abans de l'any 2009 entri en funcionament tot el tram de l'autovia del Mediterrani entre Vila-seca i Vandellòs, cosa que permetrà alliberar gran part del volum de trànsit que travessa Cambrils i Miami Platja, i per la zona natural de creixement urbanístic de l'Hospitalet de l'Infant. Abans, a l'estiu de 2008, s'obrirà al trànsit el conegut com a segon cinturó de Tarragona, que unirà la variant de la ciutat amb la d'Altafulla i Torredembarra. Aquesta fase d'inauguracions obrirà el termini perquè els ajuntaments sol·licitin la titularitat del trams de l'N-340 que quedaran, així, fora de la xarxa de carreteres principals per passar a convertir-se en vies urbanes, amb totes les transformacions que això comporta.



ACTUACIONS NECESSÀRIES
L'experiència, però, de Torredembarra i Altafulla, que des de l'any 2001 es poden esquivar a través d'una variant, deixa en evidència que el canvi d'hàbits dels conductors no són tan immediats, i que tan sols les obres d'adaptació poden accelerar la transformació real. «La gent, per inèrcia, hi continua circulant com si encara fos una nacional, per molt que hi hagi els senyals de límit de 50 quilòmetres per hora», explica el regidor d'Urbanisme, Ramon Ripoll. Una situació similar a la d'Altafulla, on l'equip de govern va posar en marxa un pla de xoc previ a les obres de conversió en via urbana per tal de tallar d'arrel l'ús del carrer com a zona de pas. «Aquesta via només l'han de fer servir els altafullencs i la gent que vingui expressament a Altafulla», explica l'alcalde d'Altafulla, Manel Ramon, qui va impulsar la instal·lació de ressalts al llarg de l'antiga carretera, fet que obliga a alentir el pas dels vehicles.


 NOTÍCIES RELACIONADES

>altafulla

>Voreres fins a Bonavista

>Carrils bici, ressalts i 30 quilòmetres per hora

>efectes al comerç

>«Tan sols ve qui ens coneix»

>«Tot és qüestió d'adaptar-se»

>Més espai per a terrasses

>Cinc-cents aparcaments sota el carrer

>Adéu al pas a nivell

>Els pobles entre Torredembarra i l'Hospitalet preparen la transformació de l'N-340 en carrer

Aquest és un servei de notícies creat pel diari El Punt i distribuït per VilaWeb.
És prohibida la reproducció sense l'autorització expressa d'Hermes Comunicacions S.A.