| Contactar amb El Punt - Pobles i Ciutats |
| Qui som? - El Club del subscriptor - Les 24 hores d'El Punt - Publicitat - Borsa de treball | El Punt | VilaWeb | dimecres, 24 d'abril de 2024


diumenge, 25 de març de 2007
>

El llarg camí de la bicicleta

El consistori preveu arribar en quatre anys als 27 km de carril bici connectant els vials existents a la perifèria de la ciutat

MARIA RODRÍGUEZ. Reus
Fomentar l'ús de la bicicleta a la ciutat és una bona manera de reduir trànsit i contaminació, alhora que és beneficiós per a la salut. Però perquè això passi cal que hi hagi les infraestructures adients i també un canvi de mentalitat tant de conductors com de vianants, que a ciutats com ara Reus no estan acostumats a conviure amb ciclistes. Ciutadans i administració coincideixen en el fet que les característiques de la capital del Baix Camp la fan una ciutat ideal per moure-s'hi en bicicleta, tot i que encara està lluny de convertir-se en un mitjà habitual de transport com ho és a moltes ciutats europees, en què una quarta part de la població la utilitza diàriament. Amb l'ampliació dels carrils bici i el lloguer gratuït de bicicletes el consistori vol contribuir a canviar la situació.


Segons l'àrea de Via Pública, actualment Reus compta amb disset quilòmetres de carril bici, deu dels quals s'han creat en els últims quatre anys, sobretot a les principals avingudes i rondes reformades. Així per exemple, encara s'estan acabant els treballs perquè el carril bici de l'avinguda Marià Fortuny sigui transitable, com també passa al passeig Prim, on mentre no s'acabin les obres dels carrers que envolten el mercat central hi haurà mobiliari urbà al mig del carril.

L'objectiu de l'Ajuntament per al proper mandat és arribar a 27 km de carrils bici, sobretot connectant els vials existents i creant una anella que envolti la ciutat.El tinent d'alcalde de Via Pública, Eduard Ortiz, explica: «Els carrils bici han de servir per esbarjo i també per mobilitat. No podem implantar el carril bici només per mobilitat sense que primer hi hagi una conscienciació dels ciutadans.» Per Via Pública, primer cal fomentar l'ús de la bicicleta en horaris de lleure i després, un cop circular amb bicicleta sigui segur per a tothom, intentar que s'usi diàriament.

Per això, el primer que s'ha fet és fer carrils bici a les rondes, «perquè les famílies que vulguin fer sortides de cap de setmana puguin sortir de la ciutat i anar cap als camins amb seguretat». Per Ortiz, cal que els conductors s'acostumin a conviure amb els ciclistes, com també els vianants: «La xarxa de carrils bici que s'ha anat fent és majoritàriament a les voreres, on els ciclistes han de compartir espai amb els vianants, que sempre tenen preferència, no són carrils bici exclusius.»

I és que per Ortiz, un dels principals problemes és que sovint els ciclistes no respecten les normes de circulació, ja que utilitzen carrers de vianants i van massa ràpid.

El que també vol deixar clar l'Ajuntament és que en els carrers on no hi ha espai per a carril bici, els ciclistes han de circular per la calçada juntament amb la resta de vehicles. Per això, el consistori està prenent mesures per reduir la velocitat del trànsit rodat.



 NOTÍCIES RELACIONADES

>«Més d'un t'insulta»

>La Guàrdia Urbana, desbordada per la petició de classes

>Els usuaris d'autobusos de Reus podran saber l'hora exacta de pas dels vehicles

>L'oportunitat de provar-ho

Aquest és un servei de notícies creat pel diari El Punt i distribuït per VilaWeb.
És prohibida la reproducció sense l'autorització expressa d'Hermes Comunicacions S.A.