| Contactar amb El Punt - Pobles i Ciutats |
| Qui som? - El Club del subscriptor - Les 24 hores d'El Punt - Publicitat - Borsa de treball | El Punt | VilaWeb | divendres, 3 de maig de 2024


divendres, 2 de març de 2007
>

Figueres vol que a la nova estació de tren hi hagi la de busos i que sigui més gran

Vilafant va aprovar ahir en el ple les seves al·legacions, que se centren a millorar el traçat i desplaçar l'estació cap al sud

MAR VICENTE. Figueres
L'Ajuntament de Figueres vol que la nova estació de tren –que donarà servei al TAV i al tren convencional– sigui intermodal i n'inclogui també una d'autobusos, segons les al·legacions que proposa el consistori en l'estudi informatiu fet pel Ministeri de Foment sobre la variant del tren convencional. L'Ajuntament aposta perquè l'edifici de la futura estació passi a ser de 3.500 m², enfront dels 481 m² proposats per Foment, i que s'hi construeixi un aparcament de dues plantes amb capacitat per a un miler de vehicles. Malgrat que inicialment Figueres i Vilafant havien de presentar al·legacions conjuntes, al final Vilafant ha presentat a part les seves, que van ser aprovades ahir pel ple. L'objectiu del consistori és millorar el traçat i desplaçar l'estació una mica cap al sud.


Les al·legacions que l'Ajuntament de Figueres preveu presentar al Ministeri de Foment aposten perquè l'estació –que es vol que sigui intermodal– tingui una superfície total de 6.600 m², dels quals la meitat serien destinats a l'edifici de viatgers, que donaria servei tant al tren d'alta velocitat (TAV) i al tren convencional, com també a l'estació d'autobusos. A més, els 3.100 m² restants es destinarien a serveis complementaris, com ara el servei de taxis i un aparcament a l'aire lliure. Aquests més de sis mil metres que preveu Figueres es contraposen amb els gairebé 500 que havia previst Foment. L'estació d'autobusos es projecta amb 21 andanes i també oficines per a les companyies de viatges.

Entre les propostes de les al·legacions també hi ha que s'ampliï l'aparcament previst per a un centenar de vehicles fins a una capacitat d'un miler de cotxes. La distribució es faria en dues plantes.

Aquestes modificacions es fan en previsió que el 2010 passin per la futura estació uns 7.500 passatgers diaris. A part, la nova situació de l'estació –que es proposa més cap al sud– permetrà millorar els accessos amb un de més directe a l'A-2 i a l'A-26 per millorar la connexió amb Olot i amb la costa.



 NOTÍCIES RELACIONADES

>Menys soroll

>Més viaductes

>Entren a Barcelona 50.000 cotxes diaris més pels problemes a Rodalies

>«Guardo justificants del 1981»

>Només un sabotatge

>El TAV Pontós-Borrassà

>Zapatero no promet que l'aeroport del Prat tingui connexió de vols transoceànics

>Com i quan?

>Avancen el pla de l'aeroport de Girona

Aquest és un servei de notícies creat pel diari El Punt i distribuït per VilaWeb.
És prohibida la reproducció sense l'autorització expressa d'Hermes Comunicacions S.A.