| Contactar amb El Punt - Pobles i Ciutats |
| Qui som? - El Club del subscriptor - Les 24 hores d'El Punt - Publicitat - Borsa de treball | El Punt | VilaWeb | dijous, 11 de juny de 2026


dimecres, 21 de febrer de 2007
>

La sisena hora no es farà el curs que ve a totes les escoles per falta de mestres

La majoria de municipis de menys de 5.000 habitants quedaran fora de la mesura un any més

MARCEL BARRERA. Barcelona
Les escoles públiques que pertanyen a municipis de menys de 5.000 habitants continuaran el curs que ve sense fer la sisena hora. El conseller d'Educació, Ernest Maragall, va confirmar ahir el que ja havia insinuat l'anterior titular del departament, Joan Manuel del Pozo. És a dir, que la falta de mestres recomana no generalitzar la sisena hora al cent per cent de les escoles el curs que ve, com estava previst. Encara que podria haver-hi canvis, Educació treballa ara per ampliar al sisena hora a 105 escoles de municipis d'entre 5.000 i 10.000 habitants. Això voldria dir arribar, com a màxim, fins a un 90% de l'alumnat. Ara és d'un 80%.


+ L'escola Puig d'Arques de Cassà de la Selva ha començat a fer aquest curs la sisena hora de manera voluntària. Foto: DANI VILÀ

El conseller d'Educació va respondre ahir a un dels grans interrogants que hi havia per al curs que ve. La sisena hora, que havia d'arribar a totes les escoles públiques, no es podrà fer arreu a partir del setembre. Ara per ara encara és molt prematur anunciar quines escoles la faran i quines no, però el tall sembla que estarà en els municipis de més de 5.000 habitants, tot i que no es descarta que alguns de 2.000 o 3.000 habitants també la puguin fer, segons va dir Maragall. La resta d'escoles –prop d'un 10%– haurà d'esperar el curs 2008/ 2009. Josefina Pujol, de CCOO, va dir que l'ampliació serà «difícil perquè no hi ha mestres al mercat laboral», i Albert Tierraseca, de FETE-UGT, va explicar que la decisió demostra que la planificació de la sisena hora «no es va fer de la manera adequada».

Maragall vol evitar les angoixes que hi ha hagut a l'inici d'aquest curs per trobar mestres i creu que amb algun centenar de mestres l'ampliació de l'horari podrà arribar a 105 escoles. Per estudiar precisament el desplegament de la sisena hora es crearà una comissió de treball. Durant la reunió que es va celebrar ahir de la comissió de seguiment del Pacte Nacional per a l'Educació, la primera que presidia Ernest Maragall, també es va decidir crear dues subcomissions més que abordaran temes importants. Els plans de millora de secundària, d'una banda, i el cost del mòdul de concert que ha de servir per revisar el finançament de les escoles privades concertades, de l'altra. Maragall va advertir ahir que l'equip de treball assignat hauria de fer-ho amb «intensitat, discreció i solvència».



 NOTÍCIES RELACIONADES

>Les famílies nombroses esperen

Aquest és un servei de notícies creat pel diari El Punt i distribuït per VilaWeb.
És prohibida la reproducció sense l'autorització expressa d'Hermes Comunicacions S.A.