divendres, 16 de febrer de 2007 > Nadal atribueix un 60% de les avaries de Rodalies al dèficit inversor d'una dècada i no pas a les obres del TAV
El conseller considera «greu» la desinversió de Renfe en el servei de 1995 al 2006
XAVIER MIRÓ EFE.
Barcelona El conseller de Política Territorial de la Generalitat, Joaquim Nadal, assegura que la gran majoria d'incidències que pateix el servei de Rodalies de Renfe es produeixen per problemes de la infraestructura ferroviària i per avaries dels trens, prop d'un 60%, mentre que només es pot imputar a les obres de construcció de la línia del tren d'alta velocitat (TAV) prop d'un 13,5% dels incidents que acaben amb retards a les línies. Nadal qualifica de «greu» la manca d'inversió de 1995 al 2006.
 + Ahir es muntava un fals sostre per protegir la sortida del túnel. Foto: MIKEL ARISTREGUI (ACN)
|
«Amb el servei de Rodalies ha passat una cosa greu entre 1995 i el 2006. Es passa de 70 milions de viatgers a l'any a 120 milions, però aquest augment enorme del nombre d'usuaris no s'afronta amb un increment de la circulació o de la capacitat dels trens. Aquest desajust és la primera causa dels molts problemes que té el servei.» Amb aquestes paraules el conseller Nadal responia ahir a la interpel·lació parlamentària de CiU deixant clar que només un 13,5% de les incidències de la xarxa són imputables a les obres de construcció de la línia del TAV, mentre que un 40% són fallades de les xarxes ferroviària, elèctrica o de senyalització i un 20% són avaries dels trens. Segons el conseller, el servei de Rodalies estava fa deu anys «relativament ben dotat», mentre que avui pateix «insuficiència d'inversions i de manteniment». Com a resposta, recorda l'acord amb el Ministeri de Foment per invertir 100 milions en el servei en el pla urgent a través de la Societat Estatal d'Inversions, unes partides que tindran continuïtat en el pròxim pressupost estatal. CiU reclama que el govern català tuteli el servei mentre no es traspassi a la Generalitat.
|