| Contactar amb El Punt - Pobles i Ciutats |
| Qui som? - El Club del subscriptor - Les 24 hores d'El Punt - Publicitat - Borsa de treball | El Punt | VilaWeb | dimecres, 24 d'abril de 2024


dilluns, 12 de febrer de 2007
>

El túnel nou, en construcció des del 2002



EL PUNT. Barcelona

Tot i que el 1994 ja hi havia pressupost per a les obres del túnel de Vielha, els treballs de construcció no van començar fins al 2002. Tres anys després de la col·locació de la primera pedra, el 2005, es van trobar les dues boques d'aquesta nova infraestructura. Les previsions eren que entrés en funcionament el 2006.

Però, segons informava divendres passat el secretari d'estat d'Infraestructures i Planificació del Ministeri de Foment, Víctor Morlán, els primers cotxes circularan pel túnel nou de Vielha a final d'aquest any.

La infraestructura, que també s'anomena túnel de Joan Carles I, té una longitud total de 5.230 metres i una amplada que supera els 12 metres. Això permetrà la construcció de tres carrils, un dels quals serà reversible.

El cost total d'aquesta obra és de 143 milions d'euros, 15 milions més dels que havia previst inicialment el Ministeri de Foment. Entre els sistemes de seguretat que hi haurà al túnel nou, en destaca la col·locació de 67 càmeres de vigilància i més de 8.600 ruixadors d'aigua.

Per l'actual túnel, considerat dels més insegurs d'Europa, hi circulen més de 3.000 vehicles diaris, un nombre que creix fins als 5.000 en època de vacances. Quan el nou túnel entri en funcionament, el vell quedarà per al trànsit de camions de mercaderies perilloses.



 NOTÍCIES RELACIONADES

>Una despreniment al túnel de Vielha fa desviar el trànsit pel port de la Bonaigua

Aquest és un servei de notícies creat pel diari El Punt i distribuït per VilaWeb.
És prohibida la reproducció sense l'autorització expressa d'Hermes Comunicacions S.A.